Marmaris Belediyesi Resmi İnternet Sitesi
|
|
|
AFET İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ |
Köksal KAYACIK Afet İşleri Müdürü 20.05.2024
|
MARMARİS BELEDİYESİ AFETİ İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI İLE ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK
BİRİNCİ BÖLÜM Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç Madde 1 (1)Bu yönetmeliğin amacı; Marmaris Belediyesi Afet İşleri Müdürlüğünün teşkilat yapısını, hukuki statüsünü, görev, yetki ve sorumluluklarıyla, çalışma usul ve esaslarını belirleyerek, hizmetlerinin daha etkin ve verimli yürütülmesini sağlamaktır. (2)Afet ve acil durumlara müdahalede ihtiyaç duyulacak kapasiteyi yerel düzeyde planlamak, bu kapasitenin olay bölgesine hızlı ve etkin bir şekilde ulaştırılmasını ve kullanılmasını sağlamak, müdahale hizmetlerini ve bu hizmetlerin koordinasyonundan sorumlu ana ve destek çözüm ortaklarının ve yerel düzeyde sorumlu birimlerin, görev ve sorumlulukları ile planlama esaslarını belirlemektir.
Kapsam Madde 2 – (1)Bu yönetmelik Marmaris Belediye Başkanlığı bünyesinde görev yapan Afet İşleri Müdürlüğünün; hukuki statüsünü, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul esaslarını ve afet ve acil durumlarda müdahale hizmetlerini yürütecek kamu kurum ve kuruluşları, kaymakamlıklar, özel ve özerk kuruluşlar, sivil toplum kuruluşları ile gerçek ve tüzel kişileri, bunların görev ve sorumlulukları ile bunlar arasındaki iş birliği, koordinasyon ve karşılıklı yardımlaşmaya dair iş ve işlemleri kapsar.
Dayanaklar Madde 3 – (1)Bu yönetmelik aşağıda yer alan hukuki dayanaklara istinaden hazırlanmıştır. a) 15/5/1959 tarihli ve 7269 sayılı Umumi Hayata Müessir Afetler Dolayısıyla Alınacak Tedbirlerle Yapılacak Yardımlara Dair Kanun, b) 10/07/2004 tarih ve 5216 sayılı Büyükşehir Belediye Kanunu, c) 03/0/2005 tarih ve 5393 sayılı Belediye Kanununun 15/b, 18/m, 48. ve 49. maddeleri ç) 29/5/2009 tarihli ve 5902 sayılı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı ile İlgili Bazı Düzenlemeler Hakkında Kanun hükümleri ile 4 sayılı Bakanlıklara Bağlı, İlgili, İlişkili Kurum ve Kuruluşlar ile Diğer Kurum ve Kuruluşların Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 30 ila 54’üncü maddelerine, d) 12/11/2012 tarih ve 6360 sayılı Kanun, e) 29/07/2020 tarih ve 31200 sayılı Afet Ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı Afet Ve Acil Durumlara İlişkin Hizmet Standartları Ve Akreditasyon Esaslarının Belirlenmesi Hakkında Yönetmelik, f) 13/07/2021 tarihli ve 31540 sayılı Afet Ve Acil Durum Arama Ve Kurtarma Birlik Müdürlükleri İle İl Afet Ve Acil Durum Arama Ve Kurtarma Ekiplerinin Kuruluşu, Görevleri, Çalışma Usul Ve Esasları Hakkında Yönetmelik, g)24 Şubat 2022 Tarih ve 31760 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Afet Ve Acil Durum Müdahale Hizmetleri Yönetmeliği, ğ) 9 Nisan 2023 tarih ve 32158 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Belediye Ve Bağlı Kuruluşları İle Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke Ve Standartlarına Dair Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik ile yürürlükte bulunan ilgili diğer mer-i mevzuat hükümlerine istinaden hazırlanmıştır.
Tanımlar Madde 4 –(1)Bu yönetmelikte adı geçen; Bakanlık (1): Çevre ve Şehircilik Bakanlığını, Bakanlık (2): İçişleri Bakanlığını, Valilik: Muğla Valiliğini, İl Müdürlüğü: Muğla Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünü, AFAD: Afet ve Acil Durum Başkanlığını, Muğla AFAD: Muğla Afet ve Acil Durum İl Müdürlüğünü, Belediye: Marmaris Belediyesini, Başkanlık: Marmaris Belediye Başkanlığını, Başkan: Marmaris Belediye Başkanını, Başkan Yardımcısı: Müdürlüğün Bağlı Olduğu ilgili Başkan Yardımcısını, Müdürlük: Afet İşleri Müdürlüğünü, Müdür: Afet İşleri Müdürünü, Birim Şefi: Müdürlük içerisindeki idari işlemleri yerine getiren İdari İşler Şefliğinin ve arama kurtarmaya ilişkin görevleri yerine getirmek için oluşturulan Afet İşleri Şefliğinin başındaki idari yapının yöneticisini, Harcama Yetkilisi: Birim Müdürünü, Harcama Talimatı: Hizmet gerekçesi ile yapılacak işin konusu, tutarı, süresi, kullanılabilir ödeneği, gerçekleştirme yöntemi ve hizmeti gerçekleştirecek görevlinin yazılı olduğu belgeyi, Gerçekleştirme Görevlisi: Harcama talimatı üzerine, işin yaptırılması, mal veya hizmetin alınması, teslim almaya ilişkin işlemlerin yapılması, belgelendirmesi ve ödeme için gerekli belgelerin hazırlanması görevini yürüten kişiyi ifade eder. Afet: Marmaris İlçesinde ve Türkiye çapında meydana gelebilecek toplumun tamamı veya belli kesimleri için fiziksel, ekonomik ve sosyal kayıplar doğuran, normal hayatı ve insan faaliyetlerini durduran veya kesintiye uğratan, etkilenen toplumun baş etme kapasitesinin yeterli olmadığı doğa, teknoloji veya insan kaynaklı olayı, Acil Durum: Toplumun tamamının veya belli kesimlerinin normal hayat ve faaliyetlerini durduran veya kesintiye uğratan, acil müdahaleyi gerektiren olayları ve bu olayların oluşturduğu kriz halini, Acil Yardım: Afet ve acil durum hallerinde; arama, kurtarma, tıbbi ilk yardım ve tedavi, defin, salgın hastalıkları önleme, yiyecek, içecek ve giyecek temini, acil barındırma, ısıtma, aydınlatma, ulaştırma, enkaz kaldırma, altyapıyı asgari seviyede çalışır hale getirme, akaryakıt ve benzeri acil hizmet ve ihtiyaçların karşılanması ve bu konularda yapılacak her türlü iş, işlem, tahsis, kiralama, satın alma, hibe ve benzeri faaliyetleri, Acil Yardım Süresi: Afetin meydana gelmesi ile başlayıp, afetin sona ermesinden itibaren on beş gün devam eden ve gerektiğinde Başkanlıkça uzatılabilen acil yardımlar ile bununla ilgili harcamaların yapıldığı süreyi, Arama Kurtarma Personeli: Belediye bünyesinde oluşturulan ve afet veya acil durumlarda görev alacak arama ve kurtarma personeli, İntikal Planı: Afet ve acil durum haberinin alınması, personelin toplanması, araç gereç ve malzemenin yüklenmesi ve görev yerine yapılacak intikale yönelik, farklı ulaşım alternatifleri göz önünde bulundurularak hazırlanan planı, Olay Bölgesi: Birden fazla olay yerini kapsayan bölgeyi, Olay Yeri: Arama ve kurtarma faaliyeti gerçekleştirilen yeri, Sorumluluk Bölgesi: Müdürlüğün arama ve kurtarma faaliyetlerini desteklemek ve koordine etmekten sorumlu olduğu alanı Çalışma Grubu: Afet ve acil durumlarda, ana çözüm ortağı ve destek çözüm ortaklarının yürüttükleri çalışmaların niteliğine göre oluşturulan grupları, Ekip: Çalışma gruplarının görevlerini yerine getirmek amacıyla oluşturulmuş alt çalışma birimlerini, Afet ve Acil Durum Müdahale Hizmetleri: Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığının yapmış olduğu çalışmaların yanı sıra İlçe Afet Müdahale Planı gereğince oluşturulan çalışma grupları tarafından yerine getirilen faaliyetleri, Afet ve Acil Durum Toplanma Alanı: Afet ve acil durumlar sonrasında geçici barınma merkezleri hazır olana kadar geçecek süre içerisinde yaşanacak paniği önlemek ve sağlıklı bilgi alışverişini sağlamak amacıyla halkın tehlikeli bölgeden uzaklaşarak toplanabileceği güvenli alanları, Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezleri: Afet ve acil durumlarda müdahalenin koordine edildiği, 24 saat esasına göre çalışan, kesintisiz ve güvenli bilgi işlem ve haberleşme sistemleri ile donatılan merkezleri, AFİS: (Afet İstasyonu); Afet olmadan önce belirlenecek yerlere afet anında kullanılmak üzere içerisinde arama kurtarma ve iyileştirme faaliyetinde kullanılacak olan iş aleti, yaşam ve sağlık malzemelerini bulunduran ısıya, ışığa ve suya dayanıklı konteynerleri, Ana çözüm ortağı: Çalışma grubunun yürüteceği hizmetlere ilişkin koordinasyondan sorumlu olan İlçe Belediyesi birim ve kuruluşları, İkincil Afet: Bir afetin etkisi veya tetiklemesiyle meydana gelen diğer afet ve acil durum hallerini, AFAD Gönüllüsü: Dayanışma ve yardımlaşma amacıyla kişisel çıkar gözetmeksizin ve hiçbir maddi beklentisi olmadan sadece topluma faydalı olmak arzusu ve kendi isteğiyle fiziksel gücünü, zamanını, bilgi birikimini, yeteneğini ve deneyimini kullanarak afet ve acil durum öncesinde, sırasında ve sonrasında toplum hizmeti çalışmalarına katkı sağlayan fiil ehliyetine sahip kişileri, Afet ve Acil Durum Faaliyetleri Ödeneği: 5902 sayılı Kanunun 23 üncü maddesine göre Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı bütçesinde yer alan ödeneği, Afet ve Acil Durum Kurulu: Yaşanabilecek afet ve acil durumlara yönelik risk faktörlerini belirleyecek öncesinde yapılması gereken koruyucu ve önleyici faaliyetler ile afet ve acil durum sonrasında yapılması gereken çalışmalar hakkında öneriler sunmak ve durumlara rehberlik yapmak, afet ve acil durumlara ilişkin politika ve öncelik tekliflerini belirlemek amacıyla, İlçe Kaymakamı başkanlığında, Belediye Başkanı, İlçe Jandarma Komutanı, İlçe Emniyet müdürü, İlçe Sağlık müdürü,İlçe Orman Müdürü, İlçe İtfaiye Teşkilatı Temsilcisi, Belediye Afet İşleri Müdürü ve kurul başkanının toplantı için uygun gördüğü diğer kamu ve kurum temsilcileri, sivil dernek temsilcilerinden oluşur. İlçe AFAD Merkezi: İlçelerde kurulan İlçe Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezini İyileştirme: Afet ve acil durum sebebiyle bozulan hayatın normalleştirilmesine yönelik faaliyetleri ve yeniden yapılanmayı, KBRN Olayı: Kimyasal, biyolojik, radyoaktif ve nükleer maddelerin kasten veya kazaen yayılmasıyla oluşan, insan ve çevre için zararlı ve de tehlikeli durumlara yol açan olayı, Medikal Kurtarma: Afetlerde ve acil durumlarda, hasta ve yaralılara sağlık personeli tarafından olay yerinde başlatılan ve uygun sağlık tesisi veya ekiplerine teslim edilinceye kadar devam eden acil tıbbi müdahaleyi, Müdahale: Afet ve acil durumlarda can ve mal kurtarma, sağlık, iaşe, barındırma, güvenlik, mal ve çevre koruma, sosyal ve psikolojik destek hizmetlerinin verilmesine yönelik çalışmaları, Ön İyileştirme: Afet ve acil durum nedeniyle bozulan yaşam şartlarının normalleştirilmesine yönelik olayın meydana gelmesinden sonra başlayarak yapılacak kısa dönem iyileştirme faaliyetlerini, TAMP: (Türkiye Afet Müdahale Planı); Afet ve acil durumlara ilişkin müdahale çalışmalarında görev alacak çalışma grupları ve koordinasyon birimlerine ait rolleri ve sorumlulukları tanımlamak, afet öncesi, sırası ve sonrasındaki müdahale planlamasının temel prensiplerini belirlemektir. TAMP, ülkemizde yaşanabilecek her tür ve ölçekte, afet ve acil durumlara müdahalede görev alacak bakanlık, kurum ve kuruluşlar, özel sektör, STK’lar ve gerçek kişileri kapsar. TAMP ile entegre planlama yaklaşımı ve modüler yapısıyla afet sırasındaki operasyon risklerini en aza indirecek bir sistem kurgulanmıştır. INSARAG: BM çatısı altında faaliyet gösteren afet yöneticileri, devlet memurları, sivil toplum kuruluşları (STK’lar) ve USAR (Kentsel Arama ve Kurtarma) uygulayıcılarından oluşan bir hükümetler arası insani ağ olup, yetkisi dahilinde Uluslararası Afet Zararlarının Azaltılması Stratejisinin (ISDR) uygulanmasına katkıda bulunur. USAR: Kentsel Arama ve Kurtarma, İAMP: İlçe Afet Müdahale Planını ifade eder. AYDES: AFAD tarafından Coğrafi Bilgi Sistemleri üzerine inşa edilmiş, afet ve acil durumlarda tüm kaynakları etkin bir şekilde yönetebilen, karar destek mekanizmalarına sahip web tabanlı bir uygulamayı ifade eder. LOGO: Uluslararası Çağrı, İletişim ve Enkaz İşaretleme Standartları gereği kullanılmak üzere; Marmaris Belediyesi Afet İşleri Müdürlüğü Arama Kurtarma Ekibinin logosunu ifade eder. Tasarlanan ilgili logo Marmaris Belediye Meclisince tescil edilmek üzere 12. Sayfa Ek-1’de sunulmuştur. MABKE: Uluslararası Çağrı, İletişim ve Enkaz İşaretleme Standartları gereği afet anında kullanılmak üzere oluşturulan Marmaris Belediyesi Afet İşleri Müdürlüğü Arama Kurtarma Ekibini ifade eder. İKİNCİ BÖLÜM Kuruluş, Personel ve Organizasyon Yapısı Kuruluş Madde 5 – (1) 09.04.2023 tarihli ve 32158 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdari Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına dair yönetmelikte değişiklik yapılmasına dair yönetmelik kapsamanda C-10 grubu olan belediyemizde zorunlu müdürlük olarak kurulması gereken “Afet İşleri Müdürlüğü” Marmaris Belediye Meclisinin 02/05/2023 tarihli ve 52 Sayılı kararı ile kurulmuştur. Personel Yapısı Madde 6 – (1) Afet işleri Müdürlüğü, Müdür, ile uygun nitelik ve sayıda memur, kadrolu işçi, geçici işçi, sözleşmeli personel ve hizmet alımı yoluyla çalıştırılan personelden oluşur. Organizasyon Yapısı Madde 7 – (1) Afet İşleri Müdürlüğü; üst yönetici olarak Belediye Başkanına veya Belediye Başkanının görevlendirdiği ve yetki verdiği Başkan Yardımcısına bağlı olarak çalışmalarını sürdürür. (2)Afet İşleri Müdürlüğü; a) Müdür b) İdari İşler Servisi c)Afet İşleri Servisi idari birimlerinden oluşur. 3)Müdürlüğün organizasyon şemasındaki yatay ve dikey hiyerarşik yapılanma; müdürün teklifi, ilgili Başkan Yardımcısının uygun görüşü ve Belediye Başkanının onayıyla oluşur ve yürürlüğe girer. 4)Belediye Başkanı organizasyon yapısını re’sen değiştirmeye yetkilidir. 5)Afet İşleri Müdürü hizmet gereklerine uygun olarak servislerin yapısı, çalıştırılacak personelin dağılımı ve yapılacak işlerle ilgili düzenlemeleri ve işlemleri mevzuat çerçevesinde yapar.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Görev, Yetki Ve Sorumluluk Afet İşleri Müdürlüğünün Temel Görevleri Madde 8 – (1) Marmaris ilçemizi ve halkımızı “TAMP (Türkiye Afet Müdahale Planı) doğrultusunda Afetlere Hazırlıklı ve Dayanıklı Kılmak” adına aşağıda belirtilen görevleri yerine getirir; a) Bakanlığın yönetmelik, emir ve talimatları ile Muğla Valiliği İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü (Muğla AFAD) tarafından INSARAG standartları gereğince belediye personelinin eğitim, teşkilat, teçhizat, sertifikasyon, entegrasyon ve akreditasyonu yapılarak afet öncesi hazırlık yapmak ve önlem almak, afet esnasında kurumlar arası etkin ve hızlı koordinasyon sağlayarak eğitimli ve kalifiye personel ile afetle mücadele, arama kurtarma işlemlerini yürütmek, Kent yangınlarında ihtiyaç halinde İtfaiye Teşkilatına, Orman Yangınlarında ihtiyaç halinde Orman Genel Müdürlüğü Teşkilatına destek olmak ve Marmaris Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü, Destek Hizmetleri Müdürlüğü, Fen İşleri Müdürlüğü, Temizlik İşleri Müdürlüğü ve belediye içerisindeki diğer Müdürlükler ve diğer kamu kurumları ve sivil toplum kuruluşları ile gerekli koordinede bulunarak afet sonrası enkaz kaldırma, iyileştirme, lojistik, ikmal, iaşe, temizlik, barınma, gıda, hijyen gibi insani ihtiyaçların giderilmesi ve psiko-sosyal destek işlemlerini koordine etmek, b) Belediye Başkanlığımız birimleri içerisinden gönüllülük esasına göre karma olarak oluşturulan Arama Kurtarma Ekibi personelinin eğitim, eğitim yenileme ve rutin tatbikatlarını yaptırmak, c)Afet dışı zamanlarda ilçemizdeki kamu kurumlarına ve personeline, tüm okul öğrenci ve öğretmenlerine, muhtarlıklar ile koordinasyon sağlayarak mahalle sakinleri ve ilçe halkımıza afet farkındalık ve afetle mücadele eğitimleri vermek ve tatbikat yaptırmak, ç)İlçemizde veya ülkemizin herhangi bir yerinde gerçekleşecek herhangi bir afette Muğla Valiliği İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü (Muğla AFAD) ile koordineli bir şekilde “Marmaris Belediyesi Arama Kurtarma Ekibi (MABKE)” unvanıyla afetle mücadele ve arama kurtarma faaliyetlerine katılarak ilçemizin ve belediyemizin temsil edilmesi görevlerini üstlenmek, d)Afetlere hazırlık için her mahalleden gönüllü grupları oluşturarak eğitim vermek, eğitimlerini koordine etmek, örgütlenmesini ve teçhizatlanmasını sağlamak, belirli aralıklarla tatbikatlar yaptırmak ve afet esnasında afet bölgesinde ihtiyaç halinde gönüllü grupları emir komuta ederek profesyonel personel ile birlikte koordineli bir şekilde sevk ve idaresini sağlamak, e)Diğer sivil savunma hizmetlerini icra etmek,
Müdürün Görev, Yetki ve Sorumlulukları Madde 9- (1) Afet İşleri Müdürünün Görevleri aşağıda sıralandığı gibidir. a)Marmaris ilçemizi ve halkımızı “TAMP (Türkiye Afet Müdahale Planı) doğrultusunda Afetlere Hazırlıklı ve Dayanıklı Kılmak” adına Muğla Valiliği İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü (Muğla AFAD) tarafından INSARAG (BM çatısı altında faaliyet gösteren afet yöneticileri, devlet memurları, sivil toplum kuruluşları (STK’lar) ve USAR uygulayıcılarından oluşan bir hükümetler arası insani ağ) standartları gereğince karma olarak Belediye personelinden oluşturulan arama kurtarma ekibinin eğitim, teşkilat, teçhizat, sertifikasyon, entegrasyon ve akreditasyonu yapılarak afet öncesi hazırlık yapmak ve önlem almak, afet esnasında kurumlar arası etkin ve hızlı koordinasyon sağlayarak eğitimli ve kalifiye personel ile afetle mücadele, arama kurtarma ve afet sonrası iyileştirme işlemlerini yürütmek. b)Kent yangınlarında ihtiyaç halinde İtfaiye Teşkilatına, Orman Yangınlarında ihtiyaç halinde Orman Genel Müdürlüğü Teşkilatına destek olmak için Arama Kurtarma Ekibini sevk ve idare etmek c)Afet dışı zamanlarda ilçemizdeki kamu kurumlarına ve personeline, tüm okul öğrenci ve öğretmenlerine (sınıf bazında), muhtarlıklar ile koordinasyon sağlayarak mahalle bazında ilçe halkımıza afet farkındalık ve afetle mücadele eğitimleri vermek ve tatbikat yaptırmak. ç)İlçemizde veya ülkemizin herhangi bir yerinde gerçekleşecek herhangi bir afette Muğla Valiliği İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü (Muğla AFAD) ile koordineli bir şekilde “Marmaris Belediyesi Arama Kurtarma Ekibini (MABKE)” sevk ve idare ederek afetle mücadele ve arama kurtarma faaliyetlerinde ilçemizin ve belediyemizin temsil edilmesi görevlerini üstlenmek. d)Afet sonrasında Belediyemiz İmar ve Şehircilik Müdürlüğü ve Fen İşleri Müdürlüğü ile afet bölgesinde Arama-Kurtarma, Hasar Tespiti ve Enkaz Kaldırma işlerine destek verecek olan mimar, inşaat mühendisi, inşaat teknikeri ve iş makinelerinin planlamasını, sevk ve koordinesini yapmak. e)Marmaris Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü, Fen İşleri Müdürlüğü, Destek Hizmetleri Müdürlüğü, Temizlik İşleri Müdürlüğü ve belediyemizin diğer ilgili birim müdürlükleri ile diğer kamu kurum ve kuruluşları, sivil toplum kuruluşları ile afet sonrası iyileştirme, lojistik, ikmal, iaşe, barınma, gıda, hijyen gibi insani ihtiyaçların giderilmesi ve psiko-sosyal destek işlemlerini koordine etmek, f)Afetlere hazırlık için her mahalleden gönüllü grupları oluşturarak eğitim vermek, eğitimlerini koordine etmek, örgütlenmesini ve teçhizatlanmasını sağlamak, belirli aralıklarla tatbikatlar yaptırmak ve afet esnasında afet bölgesinde ihtiyaç halinde gönüllü grupları emir komuta ederek profesyonel personel ile birlikte koordineli bir şekilde sevk ve idaresini sağlamak, g)Belediye Başkanının ve/veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının gözetimi ve denetimi altında, mer’i mevzuat gereği Müdürlüğün; sevk ve idaresini, organize edilmesini, kadrolar arasında görevlerin dağıtılmasını, iş ve işlemlerin yeniden tanzimine ilişkin dâhili düzenlemeleri sağlamak. ğ)Stratejik plana uygun olarak yıllık bölüm bütçesinin ve yatırımın / cari projelerinin belirlenmesini ve gerçekleşmesini sağlamak. Müdürlük ile ilgili kuruluş içi / dışı denetimlerin gerçekleştirilmesine yardımcı olmak ve denetim raporuna göre gerekli düzeltici faaliyet planını hazırlamak. h)Arama Kurtarma Ekibi personelinin eğitim, eğitim tazeleme ve aylık rutin tatbikatlarını yaptırmak, ı)Sorumluluğu altındaki tüm iş ve personeli denetlemek, astlarının arasında ve görevinin gerektirdiği tüm birimlerle gerekli koordinasyonu kurmak. i)Sorumluluğundaki uzun / kısa vadeli işleri planlamak, günün değişen koşullarına göre planlarda esneklik yaratarak, işlerin tam zamanında etkin ve ekonomik yürütülmesi için gerekli gelişmeleri ve yayınları izlemek. j)Harcama yetkilisi, hiyerarşik olarak kendisine en yakın üst kademe yöneticileri arasından bir veya daha fazla sayıda gerçekleştirme görevlisini ödeme emri belgesi düzenlemekle görevlendirmek ve bunu da Mali Hizmetler Müdürlüğüne yazı ile bildirmek. k)Harcama Yetkilileri, harcama talimatlarının bütçe ilke ve esaslarına, kanun, tüzük ve yönetmelikler ile diğer mevzuata uygun olmasından ödeneklerin etkili, ekonomik ve verimli kullanılmasından sorumludur. l)İlgili yönetmeliğe uygun olarak Müdürlüğün taşınır kayıt ve kontrol yetkililerini belirleme, taşınır işlemlerinin gerçekleştirilmesini sağlamak. m)Personelin fazla mesai, ödül ve özlük haklarına ilişkin iş ve işlemleri takip ve kontrol etmek, Başkanlık Makamına, Belediye Encümenine ve Belediye Meclisine resmi yazı ile bildirmek. n)Müdürlüğün faaliyet alanları içerisinden gelen çeşitli dilek, talep ve şikayetlerini inceleyerek gerekli iyileştirme çalışmalarını başlatmak / başlattırmak, takip ederek ilgili kişi/birimlere geri bildirimde bulunmasını sağlamak. o)Afet İşleri Müdürü; yürürlükteki Belediye Kanunu ile diğer kanun ve yönetmelikler ile proje, plan, program ve prosedürlerde belirtilen ödevler ve sorumluluklar ile kendisine verilen görevlerin mevzuata uygun olarak yapılmasından yetkili, Belediye Başkan Yardımcısı ve Başkan’a karşı sorumludur.
İdari İşler Servisinin Görev Yetki ve Sorumlulukları MADDE 10- (1) İdari İşler Servisinin görevleri aşağıda belirtildiği gibidir. a)Temsil ettikleri bölümün ve kendi görev alanlarına giren konulardaki iş ve işlemlerin 5393 Sayılı Belediye Kanunu ve yürürlükteki diğer mer-i mevzuata uygun olarak yürütülmesinde müdüre karşı sorumludur. b)Müdürlüğe EBYS üzerinden gelen resmi evrakların takibi, havalesi ve yazışmalarını yapmak/koordine etmek, c)Belediye Başkanlığımızın kurumsal halk masası üzerinden bildirilen vatandaş taleplerinin takip ve sonuçlandırılmasını sağlamak, ç)Müdürlük bütçesinin oluşturulması sağlamak, d)Alımı veya bakımı yapılacak malzemelerin listesini oluşturmak, ihale süreci ve taşınır kayıt ve kontrol işlemlerini yapmak, e)Müdürlük personellerinin özlük (doğum, ölüm, evlilik, boşanma, eğitim vb.) izin iş ve işlemleri ile günlük çalışma (puantaj) ve diğer genel yazışmalarını yapmak ve Standart Dosya Planlamasında kullanılan ilgili klasörüne kaldırmak, f)Personel ile ilgili evrakları Standart Dosya Planlamasında kullanılan ilgili klasörüne kaldırmak ve İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünde tutulan personelin özlük klasöründeki dosyasına kaldırılması için gerekli yazışmaları yapmak, g)Stratejik plan, faaliyet raporu ve performans programlarını hazırlamak, ğ)Gerçekleştirme görevlisi olarak yapılacak olan iş ve işlemleri yapmak, ilgili birime eksiksiz ve doğru şekilde evrakların gönderilmesini sağlamak, h)Afet İşleri Müdürlüğüne bağlı birim sorumluları, kendisine verilen görevlerin mevzuata uygun olarak yapılmasından yetkili ve müdüre karşı sorumludur.
Afet İşleri Servisinin Görev Yetki ve Sorumlulukları MADDE 11 – (1) Afet İşleri Servisinin görevleri ile yetki ve sorumlulukları aşağıda belirtildiği gibidir. a)İlçede bulunan vatandaşlara yönelik Arama Kurtarma Eğitimleri verilmesi veya verilmesini sağlanmak, b)Şehre yerleştirilen/yerleştirilecek olan Afet İstasyonu (AFİS) konteynerlerinin ve muhteviyatlarının bakım ve takibini yapmak, c) Afet İstasyonu konteynerlerini AFAD portal sistemine işlemek, c)Toplanma Alanlarının güncel halinin takibi ve tabelâlandırma işlerini sağlamak ve AYDES sistemine Toplanma Alanlarının girişini yapmak, ç)Müdürlüğümüz tarafından gerçekleştirilen tatbikat ve Temel Afet Bilinci Eğitimlerini kayıt altına alarak AFAD sistemine girişlerini yapmak, d)Dalgıç personellerinin sayılarının çoğaltılarak güncel tutulması, brövelerinin yükseltilmesi, dalış eğitim ve tekrarlarının yaptırılmasının sağlanması. e)Dalgıç personellerin ekipman ve envanter takibinin yapılması, yetersiz ise alımının yapılması, var olan ekipmanın bakımlarının yapılması. f)Dalgıç personellerin operasyon ve tatbikatlarda görevlendirilmesi ve yönetilmesinin sağlanması. g)Belediyemiz Arama Kurtarma Ekibinin gerekli eğitim ve sertifikaları alınması sağlanarak AFAD akreditasyon sistemine dahil olmasının sağlanması, ğ)Ekibin operasyon ve tatbikatlarda görevlendirilmesi ve takibinin yapılması, h)Personele depo ve Müdürlük içinde görevlendirme ve zimmetleme yapılması, ı)Personelle Afet durumu ve gerekli hallerde nöbet çizelgesi hazırlanması ve işlemesinin sağlanması, i)Personele ekipman kullanımı, halatlı istasyon kurma, çadır kurma vb. Arama Kurtarma faaliyet eğitimlerinin verilmesi ya da sağlanması, j)Müdürlüğümüze başvuran kurum veya kuruluşlara Temel Afet Bilinci Eğitimi, Tahliye ve Yangın Tatbikatları gerçekleştirmek. k)Stratejik plan, faaliyet raporu ve performans programlarını hazırlamak, l)Gerçekleştirme görevlisi olarak yapılacak olan iş ve işlemleri yapmak, ilgili birime eksiksiz ve doğru şekilde evrakların gönderilmesini sağlamak, m)Afet İşleri Müdürlüğüne bağlı birim sorumluları, kendisine verilen görevlerin mevzuata uygun olarak yapılmasından yetkili ve müdüre karşı sorumludur.
Ortak Hükümler MADDE 12 –(1)Müdür ve Birim Sorumluları aşağıda belirtilen görevleri yapar: a)Arama ve kurtarma personelinin beden ve ruh sağlığının korunması ve geliştirilmesi için gerekli tedbirleri almak, b)Arama ve kurtarma hizmetlerinde kullanılan taşıt, araç ve gereçlerinin özenli kullanmak ve kullandırmak, bakımını ve temizliğini yaptırarak her an kullanılabilir halde bulundurulmasını sağlamak, c)Arama ve kurtarma personelinin sağlık birimleri tarafından belirtilen periyodik sağlık kontrolü ve aşılarının yapılmasını, kayıtlarının tutulmasını sağlamak, ç)Personelin göreve hazırlıklı bulunması amacıyla bilgi ve becerileri ile fiziki yeterliklerini arttırmak için haftalık, aylık ve yıllık programlar hazırlatmak ve uygulatmak, d)Yerel düzey arama ve kurtarma çalışma grubu planlarının hazırlanmasını sağlamak, e)AFAD, Jandarma, Emniyet vb. Kamu Kurum ve Kuruluşları tarafından düzenlenen toplantılara katılmak, f)Müdürlük emrinde görevli ünvanlı veya unvansız tüm personel, kendilerine verilen görevleri kanunlar, tüzükler, yönetmelikler, Başkanlık genelge ve bildirileri ile ilgili mevzuat çerçevesinde ve üst amirin emirleri doğrultusunda ivedi ve eksiksiz olarak yapmakla yükümlüdürler. Afet İşleri Müdürlüğü Personelinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları Madde 13 – (1) Afet İşleri Müdürlüğü Personelinin Görev Yetki ve sorumlulukları aşağıda belirtildiği gibidir. a)Kanun, tüzük, yönetmelik, genelge ve emirlere göre afet önleyici/azaltıcı tedbirlerin alınmasını sağlamak. Tespit ettiği olumsuzlukları müdürlüğe bildirmek. b)Afet önleyici/azaltıcı teşvik edecek çalışmalarda bulunmak, afet anında arama kurtarma, afet sonrasında ise iyileştirme çalışmalarına katılmak, personelin ve halkın eğitimlerini planlamak, eğitimlerde görev almak. c)Afet önleyici/azaltıcı altyapıyı geliştirip yaygınlaştırmak. ç)İlçe sakinlerinden gelen istek, öneriler ve şikayetler ile ilgili olarak gerekli faaliyetleri başlatmak, problemin ortadan kaldırılmasını sağlayıcı faaliyetleri takip etmek, geri bildirimde bulunmak. d)Müdürlüğün ihtiyacı olan mal, malzeme ve hizmet ihtiyaçlarının belirlenerek gerekli talebi yapmak, malzemelerin depolanması ve gerektiğinde kullanılmasını sağlamak. e)Tahakkuk müzekkereleri ve ödeme emirlerini hazırlamak. f)Müdürlüğün Stratejik Plan, Performans Programı ve bütçesi ile aylık ve yıllık faaliyet raporlarının işlemlerini yapmak, ilgili birimlere göndermek. g)Müdürlük faaliyetleri ile ilgili aylık faaliyet raporunun hazırlanmasını sağlamak, istatistikleri oluşturmak. ğ)Görevle ilgili her türlü iç/dış yazışmaları yapmak, Müdüre, Başkana, Encümene, Meclise teklifler sunmak, verilen kararları uygulamak, h) Müdürlük bünyesindeki diğer belediye hizmetlerine katılmak. ı)Afet İşleri Müdürlüğüne bağlı birim personeli; Müdürlüğe ait işlerin yerine getirilmesinde kendilerine verilen görevleri gereği gibi ve süresi içinde yerine getirmekle yükümlü, ilgili birim sorumlusu ve müdüre karşı sorumludur. DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Çalışma Usul ve Esasları
Çalışma Şekli MADDE 14 – (1)Barış durumunda mesai saatleri hafta içi 08:30 - 17:30 olup, olası bir Afet durumunda, Arama kurtarma hizmetleri 24 saat kesintisiz olarak vardiyalar halinde çalışır. (2)Vardiyalarda görev verilmeyen arama kurtarma personeli müdürlüğün ve ekibinin iş ve işlemlerini yürütmek üzere günlük çalışma saatleri içerisinde görev yapar. (3)Arama ve kurtarma personeli, afet ve acil durumlar ile tatbikatlarda ihtiyaç duyulması halinde mesai dışında göreve çağrılır. Göreve Sevk MADDE 15 –(1)Müdürlük ekibinin, yurt içi ve yurt dışı görevlendirmesi AFAD ve Belediye Başkanı Onayı ile yapılır. Olay Bölgesinde Koordinasyon MADDE 16 – (1) Olay, İlçe sınırlarında meydana gelmiş ise; yurt içi ve yurt dışından arama ve kurtarma faaliyetlerine katılan askeri, kamu, özel kurum ve kuruluşlar ile sivil toplum kuruluşları arama ve kurtarma ekiplerinin çalışmalarını AFAD Yöneticileri alana intikal edene kadar olayı müdür koordine eder. (2)Arama ve kurtarma faaliyetlerinin koordinasyonu sorumlu mülki amirin gözetiminde gerçekleştirilir. Çalışma süresi MADDE 17 –(1)Arama ve kurtarma faaliyetlerinde süre olarak aşağıdaki hususlar uygulanır: a)Acil durumlarda arama ve kurtarma faaliyetleri için çalışma süresi en fazla on beş gündür. Valiliğin teklifi Başkanlığın onayı ile bu süre uzatılabilir. b)Göreve ara verilmesini gerektiren zorunlu hallerde geçen zaman (a) bendinde belirtilen süreye dahil değildir. c)Afetlerde çalışma süresi AFAD tarafından belirlenir. Fazla çalışma MADDE 18 –(1)Vardiya dışında görevlendirilerek haftalık çalışma saatini aşan arama kurtarma personelinin fazla çalışması kayıt altına alınır. Fazla çalışması kayıt altına alınan personele fazla çalışmaya ilişkin mevzuat hükümleri uygulanır.
BEŞİNCİ BÖLÜM İntikal Planı, Haberleşme ve Lojistik
İntikal planı MADDE 19- (1) Müdürlük kendi intikal planını hazırlar ve güncel tutar, (2)Müdürlük, sorumluluk bölgesi dışında meydana gelecek afet ve acil durumlarla ilgili afetin meydana geldiği yerde ki yetkili kurumla irtibata geçer ve bölgesel intikal planı hazırlar, (3)Müdürlükte yılda bir defa intikal planları değerlendirme toplantısı yapılır, (4)İntikal planının hazırlanmasına ilişkin hususlar Müdürlükçe belirlenir. Haberleşme MADDE 20- (1)Müdür, afet ve acil durum haberlerinin alınması, ilgililere ulaştırılması ve değerlendirilmesi amacıyla AFAD ile iletişim halinde olacaktır. (2)AFAD veya mülki amir tarafından yapılan her türlü ihbar, istek ve görevlendirme Başkanlık makamına bildirilir. (3)İlçe genelinde barış halinde ve olası afet sırasında haberleşme tüm mahalleleri kapsayacak şekilde telsiz ile yapılacaktır. Telsizlerin kapsama alanı dışında bulunması veya telli/telsiz haberleşme araçlarının çalışmaması durumunda en uygun haberleşme araçları ile iletişimde olunacaktır. (4)Olay bölgesinde de arama ve kurtarma hizmetlerine ilişkin haberleşmeyi sağlayacak seyyar haber merkezi kurulur. (5)Haber merkezlerinin standardına ilişkin hususlar AFAD tarafından belirlenir. Lojistik MADDE 21- (1) Arama kurtarma ekibi görevlendirildikleri olay yerinde en az 72 saat (3 gün) kendi ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde gerekli planlamayı yapar.
ALTINCI BÖLÜM Donatım, Tahsis ve Kıyafet Donatım MADDE 22 – (1) Müdürlük ve ekiplerinin araç ve malzeme listesi Müdür tarafından belirlenir, (2)Personele zimmet karşılığı verilen malzemeler tam, çalışır ve eksiksiz bulundurulmak zorundadır, (3)Müdürlük envanterinde bulunan araç ve malzemeler arama ve kurtarma hizmetleri dışında kullanılamaz. Tahsis MADDE 23 – (1) Arama ve kurtarma hizmetlerine tahsisli taşınır ve taşınmazların devir ve kiralama işlemlerinde Müdür ve Belediye Başkanlık Makamının görüşü alınır. Kıyafet MADDE 24 – (1) Arama Kurtarma Personeli Müdürlük tarafından dizayn edilen kıyafet (Tulum, yelek) dışında başka bir kıyafet giyemez. (2) Müdürlük, belirtilen kıyafet dışında arama ve kurtarma türlerine göre farklı kıyafet tasarlayabilir.
YEDİNCİ BÖLÜM İşbirliği ve Koordinasyon İşbirliği ve Koordinasyon Madde 25 – (1) Müdürlük içi işbirliği ve koordinasyon aşağıdaki gibi sağlanır. (a)Müdürlük dâhilinde çalışanlar arasındaki işbirliği ve koordinasyon, müdür tarafından sağlanır. b)Müdürlüğe gelen tüm evraklar toplanıp konularına göre dosyalandıktan sonra müdüre iletilir. c)Müdür, evrakları gereği için ilgili personele tevzi eder. ç)Bu Yönetmelikte adı geçen görevlilerin ölüm hariç herhangi bir nedenle görevlerinden ayrılmaları durumunda görevleri gereği yanlarında bulunan her türlü dosya, yazı ve belgeler ile zimmeti altında bulunan eşyaları bir çizelgeye bağlı olarak yeni görevliye devir teslimini yapmaları zorunludur. Devir-teslim yapılmadan görevden ayrılma işlemleri yapılmaz. d)Çalışanın ölümü halinde, kendisine verilen yazı, belge ve diğer eşyalar birim amirinin hazırlayacağı bir tutanakla yeni görevliye teslim edilir. (2) Müdürlükler arasında işbirliği ve koordinasyon aşağıdaki gibi sağlanır. a)İlçe genelinde meydana gelen afet durumunda Belediyemiz diğer birimlerinin envanterindeki gerek müdahale gerek enkaz kaldırma ve temizlik gerekse de iyileştirme çalışmaları kapsamında kullanılacak gerekli olan araç ve gereçler Başkanlık Makamının oluru ile Afet İşleri Müdürlüğünün emrine tahsis edilir. b) Müdürlükler arası yazışmalar Müdürün imzası ile yürütülür. c)Müdürlüğe havale edilen her türlü evrak ve dilekçe kayda geçirilip, müdür tarafından ilgili alt birime havale edilir. ç)Havale edilmiş evrakı veya dilekçeyi alan personel, bu evrak veya dilekçeye mevzuata uygun olarak işlem yapar. Eğer evrakta bir eksiklik veya yanlışlık varsa müdürün bilgisi dahilinde ilgililere bu yanlış düzelttirilir veya eksiklik tamamlattırılır. Tamamlanamayacak veya düzeltilemeyecek bir yanlışlık veya eksiklik söz konusu olduğunda işlem yapılmaz. d)Birimler arasında yazışma, dosyalama, arşivleme gibi konularda standartlaşmaya gidilmesi için zaman zaman iş akış şemaları ve ölçümlemeler kontrol edilir. e)İmza karşılığı alınan veya elektronik ortamda evrak kayıt sistemi üzerinden müdürlüğe aktarılan evrak veya dilekçe, evrak kayıt sistemine kaydı yapıldıktan ve numara verildikten sonra tasnif edilerek havalesi için müdüre sunulur. Müdür tarafından ilgilisine havalesi yapılır. İlgilisi tarafından, teslim alınan evraka yasal süresi içinde gereği yapılır. f)Tüm işlemleri ve imzaları tamamlanan evrak, evrak kayıt sistemi üzerinden numara verildikten sonra ilgili yerlere gönderilmek üzere zimmet defterine kaydı yapılarak veya elektronik ortamda ilgilisine/ilgili müdürlüklere teslim edilir. g)Tüm işlemleri yapılarak ilgilisine gönderilen evrakların müdürlükte kalan sureti konusuna göre dosyasına konur. Arşiv mevzuatına uygun olarak belirli süre birim arşivinde saklandıktan sonra kurum arşivine devredilir. (3) Diğer kurum ve kuruluşlarla koordinasyon aşağıdaki gibi sağlanır. a)Müdürlüğün, Belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Kaymakamlık, Büyükşehir Belediyesi, Kamu Kurum ve Kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar; Müdür ve Başkan Yardımcısının parafı, Belediye Başkanının veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür. SEKİZİNCİ BÖLÜM Çeşitli ve Son Hükümler Hüküm Bulunmayan Haller MADDE 26- (1)Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki mevzuat hükümleri ile Başkanlık emir ve talimatları uygulanır.
Yürürlük Madde 27 – (1) Bu yönetmelik Marmaris Belediye Meclisinde kabul edildikten sonra Belediyemiz Web sitesinde (www. marmaris.bel.tr) yayımlandığı tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme Madde 28- (1) Bu yönetmelik hükümlerini Marmaris Belediye Başkanı yürütür.
EK-1 AFET İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ ÖRGÜTLENME YAPISI
03.10.2023
|
Sitemizde yer alan resim ve yazıların tüm hakları saklıdır. Hiçbir materyal, izinsiz kaynak gösterilmeden kullanılamaz.
|