Marmaris Belediyesi Resmi İnternet Sitesi
|
|
|
Özel Kalem Müdürlüğü |
Kumru KARADOĞAN ÜNAL Özel Kalem Müdür V. 01.10.2024
|
MARMARİS BELEDİYESİ ÖZEL KALEM MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI İLE ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK BİRİNCİ BÖLÜM Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar Amaç MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı Marmaris Belediyesi Özel Kalem Müdürlüğü’nün görev ve hizmet alanı içerisindeki; İdari ve hukuki statüsünü, görev, yetki ve sorumluluklarını, çalışma usul ve esaslarını, düzenlemektir.
Kapsam MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik, Marmaris Belediyesi Özel Kalem Müdürlüğü’nün; görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.
Dayanak MADDE 3- (1) Bu yönetmelik, 03/07/2005 tarihli ve 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 15/b ve 18/m maddeleri ile yürürlükte olan diğer yasa ve yönetmeliklere dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar MADDE 4- (1) Yönetmelik kapsamındaki kavramların tanımları aşağıdaki gibidir:
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM Kuruluş, Personel ve Örgütlenme Yapısı Kuruluş MADDE 5- (1) Özel Kalem Müdürlüğü, ilgili mevzuatta Belediyelere verilen görevlerin müdürlüğü ilgilendiren kısımlarını yerine getirmek üzere; 03/07/2005 tarihli ve 5393 sayılı Belediye Kanunu ile 22/02/2007 tarihli ve 26442 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik hükümlerine uygun olarak kurulmuştur.
Personel Yapısı MADDE 6- (1) Özel Kalem Müdürlüğü’nün personel yapısı; Norm Kadro Cetvelindeki unvan ve sayıyı aşmamak üzere Müdür, birim sorumlusu, memur, işçi, sözleşmeli personel ve şirket personelinden oluşmaktadır.
Örgütlenme Yapısı MADDE 7- (1) Özel Kalem Müdürlüğü, üst yönetici olarak Başkana bağlı olarak çalışır. (2) Belediye birimleri arasındaki yazışmalar Müdür’ün imzası ile Belediye dışı yazışmalar (3) Organizasyon şemasındaki yatay ve dikey hiyerarşik yapılanma, Müdür’ün teklifi ve Başkan’ın onayıyla oluşur ve yürürlüğe girer. (4) Başkan organizasyon yapısını re’sen değiştirmeye yetkilidir. (5) Müdürlüğün alt birimleri aşağıdaki gibidir: a) İdari İşler Birimi b) Basın Yayın Birimi c) Hukuk İşleri Birimi
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Görev, Yetki ve Sorumluluk
Müdürlüğün Görevleri MADDE 8- (1) Özel Kalem Müdürlüğü’nün görevleri aşağıda sıralandığı gibidir: a) 03/07/2005 tarihli ve 5393 sayılı Belediye Kanunu, 09/10/2003 tarihli ve 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu, 22/05/2003 tarihli ve 4857 sayılı İş Kanunu, 04/01/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, 14/07/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, ilgili Bakanlıkların Tebliğ ve Genelgeleri ile diğer mevzuatın kendilerine verdiği çalışma ilkelerine bağlı olarak etkin, düzenli ve verimli bir biçimde yürütmek. b) Başkan ve ilgili birimlerle sürekli iletişim halinde olarak; 1) Başkanlık Makamının randevularını düzenlemek ve Başkan tarafından uygun görülen randevu programını protokol kurallarına göre uygulamak. 2) Başkanlığı ilgilendiren toplantı, sunum ve görüşmeleri düzenlemek. b) Gerek Belediyeyi, gerekse İlçemizi ve bölgemizi doğrudan ya da dolaylı olarak ilgilendiren her türlü olay, haber, etkinlik ve faaliyetlerden Başkanlık Makamını süresi içerisinde haberdar etmek. c) İlçe halkıyla Başkan’ın haftalık görüşmelerini sağlamak amacıyla; ‘’Halk Günü’’ programları yapmak ve alternatif iletişim yollarıyla bu günleri halka duyurmak. Halk Günlerinde vatandaşın taleplerini ve iletişim bilgilerini not almak, bu talepleri kayıt altına alıp sınıflandırmak ve istatistiklerini tutmak, ilgili birime havalesini yaparak sonuçlarını takip etmek, talepler ve sonuçları hakkında Başkanı ve ilgilileri bilgilendirmek. Taleplerle ilgili bilgilerin ileriye yönelik kullanımını kolaylaştırmak amacıyla bu konuda yapılan çalışmaları düzenli olarak arşivlemek. ç) Başkan’ın basın toplantılarında hazır bulunmak. Basın Yayın ve Halkla İlişkiler birimi ile koordinasyon halinde olarak, ilgili birimleri temsilcilerinin basın toplantısında hazır bulunmasını sağlamak. d) Başkanlık Makamının gündelik iş yükünü hafifletmek. Gelen taleplerin içerisinde Belediyenin genel işleyişi çerçevesinde yapılabilecek olanlarını Başkanlık Makamına uğramalarına gerek kalmaksızın ilgili birimlerle görüşerek ve gerekli yönlendirmeleri yaparak çözümlemek. e) Başkan’ın, zamanını verimli olarak kullanmasını sağlamak için gerekli çalışmaları, incelemeleri ve araştırmaları yapmak. f) İl, İlçe ve devlet protokolüne ilişkin tüm iletişim bilgilerinin güncel kaydını tutmak. Kamu kurum ve kuruluşları, meslek kuruluşları, sivil toplum kuruluşları, basın yayın kuruluşları, bunların temsilcileri ve yetkilileriyle ilgili tüm iletişim bilgilerinin güncel kaydını tutmak. Gerektiğinde protokol kuralları çerçevesinde Başkanın ilgililerle görüşmelerini temin etmek. g) Başkan’ın talep ettiği bilgileri toplamak ve Başkanlık Makamına sunmak. Başkan’ın her türlü yazılı ve sözlü emirlerini ilgili kişi ya da birimlere iletmek ve sonuçlarını takip ederek Başkana bilgi vermek. ğ) Başkanlık Makamının temsil, tören ve ağırlama giderlerine ilişkin mevzuatın öngördüğü mal ve hizmet alımlarını gerçekleştirmek, yazışma ve tahakkuk işlemlerini yapmak, Başkan’ın yurt içi ve yurt dışı seyahatlerine ilişkin tüm yazışma ve tahakkuk işlemlerini yapmak. h) Belediye adına gelen konukların ihtiyaçlarını ve isteklerini, ilgili mevzuat çerçevesinde karşılamak. Bu konuda gerekli mal ve hizmet alımını gerçekleştirmek. ı) İlçemizde bilim, kültür, sanat edebiyat ve spor alanları ile ilçenin tanıtımına katkı sağlayacak diğer alanlarda başarılı çalışmaları görülen kişiler, kamu kurum ve kuruluşları, meslek kuruluşları ve sivil toplum kuruluşları için tanıtım toplantıları düzenlemek. Başarılı görülenler için teşvik uygulamalarında bulunmak, plaket vermek mevzuat çerçevesinde ödül ve hediye vermek, çiçek göndermek. i) İl ve İlçe protokolündeki kişilerin göreve başlama ve görevden ayrılmaları sebebiyle; yemekli/yemeksiz toplantılar düzenlemek, mevzuat çerçevesinde hediye ve çiçek vermek, hemşerilik beratı verme konusunda mevzuatın öngördüğü süreci takip etmek. j) İlçemizin misafiri durumunda olan; devlet ve hükümet protokolü mensuplarını, ilimizin ve diğer illerin protokol mensuplarını, yabancı ülke temsilcilerini ve konuklarını, yabancı ülkelerden gelen yerel yöneticileri ve konuklarını, yazılı ve görsel basın mensupların, bilim ve akademik alanda kariyer sahibi kişileri, spor dallarında kariyer sahibi kişileri, ilçenin kalkınmasında katkısı olanları, yukarıda ifade edilen bu kişilerin eşlerini ve refakatindeki görevlileri mevzuat çerçevesinde ağırlamak, yeme-içme-ulaşım ve konaklamalarını sağlamak, onurlarına yemek vermek, giderlerini Müdürlük bütçesinden karşılamak k) Başkanlık Makamının, Belediye Meclisi’nin ve Müdürlüğün misafirlerine ve ziyaretçilerine; günün koşullarına uygun olarak ikramda bulunmak. l) Mahalli örf ve adetlerin gerektiği faaliyetlere katılmak, bu faaliyetlere katılırken Başkanlık Makamını temsilen çiçek ve gerektiğinde mevzuat çerçevesinde hediye göndermek. m) İlçe halkının Belediyeden beklentilerini ve Belediye hizmetleriyle ilgili görüş ve düşüncelerini tespit etmek amacıyla kamuoyu yoklaması ve araştırması yapmak/yaptırmak. Herhangi bir nedenle belediyeye gelen vatandaşların Belediyeden memnun bir şekilde ayrılıp ayrılmadığını anket, kamuoyu araştırması gibi yöntemlerle takip etmek. n) Belediyeye yazılı ve sözlü (telefon, faks, posta, e-posta) olarak gelen talep ve şikâyetlerin değerlendirilip çözülmesi yönünde konunun ilgili birimlere aktarılmasını sağlamak ve en kısa zamanda vatandaşı sonuçtan haberdar etmek. 09/10/2003 tarihli ve 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu uyarınca şahsen, posta ve internet aracılığıyla yapılan başvuruların kaydını yapmak ve ilgili birim veya birimlere sevk etmek. Yıl içerisinde yapılan başvuruların istatistiğini Bilgi Edinme Değerleme Kuruluna göndermek. o) Müdürlüğün görev alanına giren konularla ilgili olarak; Marmaris Belediyesi resmi web sitesinde (www.marmaris.bel.tr) yayınlanmak üzere Basın-Yayın birimi ile Bilgi İşlem birimine fotoğraf, video ve yazılı olarak veri akışı sağlamak. Web sitesinde yayınlanan faaliyetlerin Belediyemizin vizyonuna, misyonuna ve stratejik hedeflerine uygun yayınlanmasını takip ve kontrol etmek. ö) Resmi bayramlarda, dini bayramlarda, ulusal ve uluslararası platformlarda kutlanan ve toplum tarafından da kabul görmüş olan belirli gün ve haftalarda Belediye Başkanı tarafından verilecek yazılı ya da sözlü mesajların metnini hazırlamak. Başkanın onayından sonra ilgili birime göndererek yayınlanmasını sağlamak. Gerekli durumlarda afiş ve pankart hazırlatılması ve uygun görülen yerlere asılmasını sağlamak için Belediyenin ilgili birimleriyle temas kurmak. p) Belediyenin; temel atma, açılış, soysal ve kültürel etkinlik, Ramazan ayı ve Bayram etkinlikleri, Kurban Bayramı etkinlikleri, resmi bayram kutlamaları, yarışmalar ve sergiler gibi faaliyetlerinde Belediye Başkanına refakat etmek. r) İlçe halkından gelen şikâyetleri ve talepleri yerinde incelemek ve şikâyetlerin giderilmesi için ilgi çalışmaları yapmak/yaptırmak ve sonuçlarını takip etmek. s) Belediye Meclisinin Başkan ve Üyelerinin, meclis ve komisyon toplantılarına katıldıkları günlere ait huzur haklarının tahakkuk işlemlerini mevzuata uygun bir şekilde yapmak ve tahakkuk miktarının Müdürlük bütçesinden ödenmesi için evrakı ilgili birimlere göndermek. (Başkan’ın OLUR’u ile bütçe ödeneğinin kullanılması kısmı müdürlük uhdesinde kalmak kaydıyla, bu görevin ‘’tahakkuk işlemleri’’ kısmı bir başka müdürlüğe devredilebilir.) ş) Belediye Encümeninin Başkan ve Üyelerinin aylık ödeneklerine ilişkin tahakkuk işlemlerini mevzuata uygun bir şekilde yapmak ve tahakkuk miktarının Müdürlük bütçesinden ödenmesi için evrakı ilgili birimlere göndermek. (Belediye Başkanının OLUR’u ile bütçe ödeneğinin kullanılması kısmı müdürlük uhdesinde kalmak kaydıyla, bu görevin ‘’tahakkuk işlemleri’’ kısmı bir başka müdürlüğe devredilebilir.) t) Müdürlüğün, diğer idareler veya birimlerde takibi gereken iş ve işlemlerini yürütmek ve sonuçlandırmak. u) Müdürlüğün faaliyet konularına ilişkin mevzuatı takip etmek ve mevzuatın gereklerini süresi içerisinde yerine getirmek. ü) Müdürlük personelinin bilgi ve beceri düzeylerini artırmak amacıyla düzenli olarak hizmet içi eğitimlerini sağlamak. Personelin hizmet bilincini artırmak ve Belediyemize karşı aidiyet duygusunu güçlendirmek amacıyla; seminerler, konferanslar düzenlemek. Gerektiğinde İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünden söz konusu eğitimler için destek talep etmek ve koordinasyon halinde eğitim programını gerçekleştirmek. v) Başkanlık Makamına bilgi vermek kaydıyla, Savcılıkların, Mahkemelerin, Soruşturma izni Yetkililerinin, Sayıştay Denetçilerinin, yetkili Müdürlüklerin ve Mahkemeler tarafından görevlendirilmiş Bilirkişilerin talep etmiş oldukları evrak ve dosyaların; 1) ‘’ASLI GİBİDİR’’ veya ‘’ASLINA UYGUNDUR’’ onayı yapılmış nüshaları ilgililere vermek. 2) Yukarıda sayılan yetkili kişi ve kurumlarca evrakların asıllarının talep edilmesi durumunda; evrakların ‘’ASLI GİBİDİR’’ veya ‘’ASLINA UYGUNDUR’’ onayı yapılmış nüshalarının hazırlanarak dosyasında muhafaza etmek, asıllarını denetim ve incelemeden sonra geri alınmak üzere ilgili kişi ya da kurumlara teslim etmek. y) Müdürlük hizmetlerinde kullanılacak olan dayanıklı taşınır mallar ile dayanıklı taşınmazların bakım ve onarım için gerekli olan her türlü yedek parça ile tamir takımı ve bakım-onarım malzemelerinin uygun şartlarda ve zamanında temin etmek üzere; 1) Satın alma ve ihale işlemlerini ilgili müdürlükle koordine etmek. 2) Kabullerini yapmak. 3) İlgili alt birimlere ya da personele sevk ve teslimatını yapmak. 4) Garanti süreleri içerisindeki arıza ve fonksiyon kayıplarını izlemek, gerektiğinde garanti belgelerindeki ücretsiz tamir ya da değiştirme hükümlerinin işletilmesini sağlamak. 5) Yükümlülüklerini yerine getirmeyen satıcılar hakkında gerekli yasal işlemleri başlatmak ve hukuki süreci takip etmek. 6) Gerektiğinde bu dayanıklı taşınırların montaj, demontaj, tamir ve bakımlarını yaptırmak. z) Müdürlük hizmetlerinde kullanılacak olan tüketim malzemelerini uygun şartlarda ve zamanında temin etmek üzere; 1) Satın alma ve ihale işlemlerini ilgili müdürlükle koordine etmek. 2) Kabullerini yapmak. 3) İlgili alt birim ya da personele sevk ve teslimatını yapmak. aa) Müdürlük hizmetlerinde kullanılan makinelerin; 1) Her türlü tamir ve bakımları ile ikmal işlerini yaptırmak. 2) Her an çalışır ve hizmeti yerine getirir durumda olmalarını sağlamak. bb) Faaliyet alanına giren işlerle ilgili mal ve malzemelerin usulüne göre ambarda muhafaza edilmesini sağlamak, stok ve sarf kayıtlarını düzenli olarak tutmak. cc) Müdürlüğe ait olan taşınır mallardan ekonomik süreci tamamlamış veya tamamlamadığı halde teknik ve fiziki nedenlerle kullanılmasında yarar görülmeyen ve hizmet dışı bırakılması gerekenlerin hurdaya ayırma çalışmalarını yapmak, hurdaya ayrılan malzemelerin Belediye tarafından belirlenmiş olan birime teslimini sağlamak. çç) Müdürlüğün etkinlik ve faaliyetlerini duyurmak için pankart ve afiş hazırlatmak, hazırlanmış olan afişleri ve pankartları uygun görülen yerlere astırmak. dd) Müdürlüğün görev alanına giren konularda; Müdürlük personelinin bilgi ve görgüsünün geliştirilmesi için gerekli her türlü araştırma, geliştirme, gezi ve inceleme faaliyetlerinde bulunmak. Gerektiğinde bu faaliyetlere Belediye Meclis Üyelerinin, Müdürlük uygulamalarına destek olabilecek diğer birim personellerinin, işbirliği yapılan kurum ve kuruluşlarının temsilcilerinin katılımlarını sağlamak ve faaliyetlerle ilgili giderleri Müdürlük bütçesinden karşılamak. ee) İşçi çalıştırılarak yapılan bütün işlerde, 22/05/2003 tarihli ve 4857 sayılı İş Kanunu ile 09/12/2003 tarihli ve 25311 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetmeliği hükümleri çerçevesinde hareket etmek. ff) Müdürlük uygulamalarından kaynaklanan her türlü anlaşmazlık ve dava sürelerini Hukuk İşleri birimi ile koordinasyon halinde takip etmek, dava süreçleri ile ilgili olarak Başkana gerekli bilgi akışını zamanında ve doğru bir şekilde yapmak. gg) Gerektiğinde Belediyenin diğer birimleriyle, resmi kurum ve kuruluşlarla, ilgili meslek odalarıyla, ihale sürecindeki ilgililerle yazışmalar yapmak. Başkan ya da Başkan Yardımcısının bilgisi ve onayıyla 09/10/2003 tarihli ve 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu çerçevesinde, istisnalar dışındaki bilgi ve belgeleri başvuru sahibinin bilgisine sunmak. Müdürlüğe gelen yazı ve dilekçeleri süresi içerisinde cevaplamak. ğğ) 04/01/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamında; Müdürlüğün ihtiyacı olan her türlü mal alımı, hizmet alımı ile yapım işlerini ihale yolu ile gerçekleştirmek, kontrolünü yapmak, hak edişlerini düzenlemek, kabullerini yaparak sonuçlandırmak. hh) Belediyenin ortak çalışma gerektiren işlerinde; ilgili birimlerle bilgi ve belge paylaşımında bulunmak. ıı) Müdürlük tarafından yapılan işlemlerin kayıtlarının tutulmasını, gerektiğinde bunların arşivlenmesini, korumasını ve muhafazasını sağlamak. Yapılan işlemlerin tüm belgelerini; Sayıştay denetimi, Bakanlık denetimi, Belediye Meclisi denetimi, Başkanlık denetimi ve gerektiğinde idari ya da adli incelemeler için düzenli bir şekilde hazır bulundurmak. ii) İlgili mevzuat ve benimsenen ilkeler çerçevesinde geleceğe ilişkin misyon ve vizyon oluşturmak, stratejik amaçlar ve sürdürülebilir hedefler saptamak, performans ölçümü ile süreç izleme ve değerlendirmesini yapmak, Müdürlüğe ait tüm alt birimlerin ve gerektiğinde diğer birimlerin de katılımlarıyla Müdürlüğün Stratejik Planını ve Bütçe Taslağını hazırlamak. jj) Stratejik Plan ve Performans Programına uygun faaliyette bulunmak. Yıllık Faaliyet Raporunun hazırlanmasıyla ilgili her türlü istatistikî veri ve kayıtları süresi içersinde Belediyenin ilgili birimine göndermek. kk) Belediyenin Strateji birimlerince hazırlanan Kamu İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planındaki sorumlulukların yerine getirmesi için gerekli çalışmaları yapmak. Bu kapsamda; 1) İhtiyaç halinde yönetmelikler üzerinde gerekli düzenleyici işlem tasarılarını hazırlamak ve Belediye Meclisi’nde görüşülmek üzere Başkanlık Makamına sunmak. 2) Organizasyon şemaları oluşturmak ve bu şemaya uygun idari yapılanmayı tesis etmek. 3) Müdürlük ile müdürlüğün tüm alt birimlerinin görev tanımlarını hazırlanmak, ilgili birimlere ve personele tebliğ edilmesini sağlamak. 4) Müdürlüğün görev alanına giren işlerle ilgili uygulama prosedürlerini hazırlamak ve bu prosedürleri uygulamak. 5) Düzeltici ve önleyici faaliyet yazılımlarını yapmak, ilgili birimlere ve personele tebliğ edilmesini sağlamak. 6) Uygulama prosedürüne uygun İş Akış Şemalarını hazırlamak. 7) Uygulamada kullanılacak olan standart formları ya da belgeleri hazırlamak, bu form ve belgeleri kullanmak. 8) Hizmet standartlarını oluşturarak hizmet alan özel ve tüzel kişilere duyurmak ve mevzuatında belirlenmiş üst kurumlara bildirmek. 9) Gerekli envanter çalışmalarını yaparak müdürlüğün hassas görevlerini belirlemek ve hassas görevlerin gereklerini yerine getirmek. 10) Makine ve teçhizatların kullanım talimatlarını, kazalara ve yangına karşı iş güvenliği talimatlarını hizmet talimatları ile muayene ve kontrol talimatlarını hazırlamak ve afişlerini ilgili yer ve mekânlara asmak. 11) Müdürlüğün işleriyle ilgili olarak hizmet alan vatandaşın doğru bilgiyle yönlendirildiği ve afiş ya da el kitapçığı şeklindeki rehber çalışmaları yaparak hizmet alan tüm kesimlere duyurmak ve ulaştırılmasını sağlamak. ll) Müdürlükler arasında ortak çalışma gerektiren konularda; yönerge tasarısı hazırlamak ve Başkanlık Makamına sunmak. mm) Hizmet kalitesini arttırmak ve personelin kurumsal aidiyet duygusunu geliştirmek için; Belediye mevzuat, arşivleme ve doküman yönetimi, teknolojiyi kullanma, takım çalışması, üretkenlik, verimlilik, etik kurallar gibi konularda hizmet içi eğitim çalışması yapmak veya yaptırmak. nn) Müdürlüğün çalışma ilkeleri olarak ifade edilmiş olan hususların gereklerini yerine getirmek. oo) Müdürlüğün görev ve faaliyet alanlarıyla ilgili olarak yürürlüğe giren Kanunlar ile Bakanlıklar tarafından yayımlanan yönetmelik, tebliğ ve genelgelere uygun hareket etmek ve gereklerini yerine getirmek. öö) Başkanlık Makamının ONAY ya da OLUR’unun gerektiği konularda, ilgili işlem dosyasını hazırlamak ve süresi içerisinde Başkanlık Makamına sunmak. pp) Başkanlık tarafından yayımlanan genelgelere, yönergelere, yazılı ve sözlü talimatlara uygun hareket etmek ve gereklerini yerine getirmek. Çalışma alanına giren ve Başkanlık Makamı tarafından verilen diğer görevleri mevzuata uygun olarak ifa etmek. rr) Müdürlüğün görevleriyle ilgili her türlü faaliyetin giderlerini Müdürlük bütçesinden karşılamak.
Müdürün görev, yetki ve sorumlulukları MADDE 9 – (1) Müdürünün görevleri aşağıda sıralandığı gibidir: a) Başkanlık Makamına, Belediyenin karar organlarına, Belediyenin diğer birimlerine, Müdürlüğün alt birimlerine ve personeline, kamu kurum ve kuruluşlarına, meslek kuruluşlarına ve gerektiğinde gerçek ve tüzel kişilere karşı şahsen ya da evrak üzerindeki imzasıyla Müdürlüğü temsil etmek. b) Temsil ettiği Müdürlüğün görev alanına giren tüm iş ve işlemlerin; ilgili mevzuata ve yönetmelikte belirlenen ilkelere uygun olarak yürütülmesini sağlamak. c) Personeli, ekipmanı ve müdürlüğün sahip olduğu bilgi ve kaynakları; etkili, verimli ve ekonomik bir şekilde sevk ve idare etmek. ç) Alt birimler arasında koordinasyonu ve çalışma huzurunu sağlamak. d) Gerekli denetimleri yapmak/yaptırmak. e) 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu çerçevesinde; 1) Müdürlüğün stratejik planlarını, performans programlarını, bütçe taslağını ve faaliyet raporlarını hazırlamak. 2) Bütçe ödeneklerinin amacına uygun olarak usulünce kullanılmasını sağlamak. 3) Yıl içerisinde giderlerin izlenmesini yaparak bütçe hedeflerinin gerçekleşmesini sağlamaya çalışmak. 4) Harcama yetkilisi olarak harcama talimatı vermek ve giderin gerçekleşmesini sağlamak. 5) Müdürlük uygulamalarıyla ilgili harç ve ücretlerinin belirlenmesi konusunda gerekli yasal süreci takip etmek, işlem sürelerinde harç ve ücretlerin tahakkuk ve tahsilâtının yapılıp yapılmadığını kontrol etmek. 6) Taşınır mal edinilmesi ile ilgili kayıt ve kontrol işlemlerinin usulüne uygun olarak yapılmasını sağlamak. Taşınır malların muhafazasını, korumasını, verimli ve ekonomik olarak kullanılmasını sağlayacak bir taşınır mal yönetimini tesis etmek. f) İhale yetkilisi olarak; yapılacak ihaleler için gerçekleştirme görevlileri ile komisyon üyelerini belirlemek ve görevlendirmek. İhale süresini mevzuatına uygun olarak takip edip sonuçlandırmak. g) Kamu İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı çerçevesinde; 1) Hizmet standartlarının oluşturulmasını temin ederek, hizmet alan gerçek ve tüzel kişilere duyurulmasını ve mevzuatında belirlenmiş üst kurumlara bildirilmesini sağlamak. 2) Müdürlüğün organizasyon şemalarını oluşturmak ve Başkanlık Makamına onaya sunmak. Onaylandığı takdirde bu şemaya uygun idari yapılanmayı tesis etmek. 3) Alt birimlerin ve birim sorumlularının görev tanımlarını yaptırmak, ilgililere tebliğ etmek ve görev tanımlarına uygun hareket edilip edilmediğini denetlemek. 4) Müdürlük birimlerini Uygulama Prosedürlerini, İş Akış Şemalarını ve bu süreçte kullanılacak standart form ve belgeleri hazırlatmak ve personelin bu prosedürlere uyarak iş ve hizmet üretmesini temin etmek. 5) Gerekli envanter çalışmalarını yaptırarak, Müdürlüğün hassas görevlerini belirlemek ve hassas görevlerin gereklerinin yerine getirilmesini sağlamak. 6) Müdürlüğe ait makine ve teçhizatların kullanım talimatlarını, kazalara ve yangına karşı iş güvenliği talimatlarını, hizmet talimatları ile muayene ve kontrol talimatlarını hazırlamak ve afişlerinin gerekli yerlere asılmasını temin etmek. 7) Müdürlüğün işleriyle ilgili olarak, hizmet alan vatandaşın doğru bilgiyle yönlendirildiğini ve afiş ya da el kitapçığı şeklindeki rehber çalışmalarını yaptırarak hizmet alan tüm kesimlere duyurulmasını ve ulaştırılmasını sağlamak. ğ) Müdürlüğün görev alanına giren konularla ilgili; kanunları, kararnameleri, yönetmelikleri, genelgeleri, tebliğleri, yargı kararlarını, meclis kararlarını ve ilgili diğer meslek kuruluşlarının mevzuatını ve yayınlarını takip etmek, bu konularda Müdürlük personelinin bilgilendirilmesini ve eğitilmesini sağlamak. h) Müdürlüğün görev alanına giren iş ve işlemlerin etkin, verimli ilkelere uygun yürütülebilmesi için; müdürlüğün görevlerini deruhte edebilecek meslek gruplarından ve idari personelden yeteri kadar istihdam edilmesini sağlayacak girişim ve çalışmaları yapmak. ı) Memur ve işçi personelin; sevk ve idaresiyle ilgili olarak; 1) Müdürlük personeli arasında görev bölümü yapmak. 2) Çalışma koşullarını iyileştirmek. 3) Personelin izin planını çıkarmak. 4) İzin, fazla mesai ve arazi tazminatı gibi tüm özlük işlemlerine yönelik çalışmaların düzenli olarak yapılmasını sağlamak. 5) Hastalık, rapor, doğum, ölüm gibi nedenlerle görevinden ayrılan personelin yerine bir başkasını görevlendirmek. 6) Hizmetlerin aksamaması için gerekli önlemleri almak. i) Disiplin amiri sıfatıyla; ilgili kanun ve yönetmelikler çerçevesinde hareket etmek. j) Müdürlüğün görev alanına giren konularla ilgili olarak; gerektiğinde ilgili ve yetkili mercilere Müdürlük görüşünü hazırlayıp sunmak. k) Başkanlık Makamının ONAY ya da OLUR’unun gerektiği konularda; ilgili işlem dosyasının hazırlanmasını ve süresi içerisinde Başkanlık Makamına sunulmasını sağlamak. l) İhtiyaç duyulduğunda Müdürlük uygulamalarıyla ilgili toplanan Meclis İhtisas Komisyonlarına, Müdürlüğü temsilen uzman personel görevlendirmek. m) Mevzuatın öngördüğü Encümen toplantısı, kurul ve komisyon toplantılarına katılmak. n) Müdürlük uygulamalarıyla ilgili olarak Belediye Meclis Kararı ya da Encümen Kararı gerektiği durumlarda; Belediyenin karar organlarına havale edilmek üzere gerekçeli müzekkere hazırlayarak Başkanlık Makamına sunmak. o) Başkanlık tarafından yayımlanan Genelgelere, Yönergelere, yazılı ve sözlü talimatlara uygun hareket etmek ve gereklerini yerine getirmek. ö) Çalışma alanına giren ve Başkanlık Makamı tarafından verilen diğer görevleri mevzuata uygun olarak ifa etmek.
(2) Müdürün yetkileri, a) Müdürlüğü; 1) Başkanlık Makamına, Belediyenin diğer birimlerine, Müdürlüğün alt birimlerine ve personeline karşı doğrudan, 2) Belediyenin karar organlarına, kamu kurum ve kuruluşlarına, meslek kuruluşlarına ve gerektiğinde gerçek ve tüzel kişilere karşı ise Başkanlık Makamı’nın izni ve onayıyla; şahsen ya da evrak üzerindeki imzasıyla temsil etmeye, b) Personeli, ekipmanı ve Müdürlüğün sahip olduğu bilgi ve kanyakları sevk ve idare etmeye, c) Bütçe ödeneklerini kullanmaya ve harcama talimatı vermeye, ç) Alt birimlerindeki personellere yetki devretmeye ve gerektiğinde devrettiği yetkiyi geri almaya, d) Başkanlık Makamına; yeni alt birimler kurma, alt birimleri ayırma ya da birleştirme, alt birimlerin adlarını ve fonksiyonlarını değiştirme konusunu teklif etmeye, e) İdari ve teknik konularda talimatlar vermeye, araştırma ve inceleme yapmaya veya yaptırmaya, f) Performans ölçümü ve istatistikî çalışma yapmaya ve yaptırmaya, g) İş ve işlemleri kontrol etmeye ve denetlemeye, iş ve işlemlerle ilgili her türlü bilgi ve belgeyi istemeye, ğ) Çalışma grupları oluşturmaya, görevlendirmeler yapmaya, h) İhaleler için; 1) Gerçekleştirme görevlilerini belirlemeye ve görevlendirmeye, 2) Birim personeli arasından yeteri kadar komisyon üyesini belirlemeye ve görevlendirmeye, ı) Taşınır mal kayıt ve kontrol yetkililerini belirlemeye ve görevlendirmeye, i) Görevlerini yerine getirmeyen ve talimatlara uymayan personel hakkında disiplin süreci başlatmaya, j) Toplantı düzenlemeye ve toplantıyı yönetmeye, k) Bütçe Kanunu’nda belirtilen sınırlarda olmak kaydıyla; gerekli durumlarda üst yönetici onayıyla personele fazla mesai yaptırmaya, l) Gerekli görüldüğü konularda Hukuk İşleri biriminden görüş sormaya, m) İşlemlerde usulsüzlük ve yolsuzluğu önlemek için yasal her türlü tedbiri almaya, yetkilidirler.
(3) Müdürün sorumlulukları, a) Özel Kalem Müdürü, temsil ettiği Müdürlüğün ve Müdür olarak kendilerinin görev alanlarına giren konularındaki iş ve işlemlerin hukuka ve belediye mevzuatına uygun olarak yürütülmesinde Başkana ve bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısına karşı sorumludur. b) Özel Kalem Müdürü, temsil ettiği Müdürlüğün ve Müdür olarak kendilerinin görev alanlarına giren konulardaki iş ve işlemlerin hukuka ve belediye mevzuatına uygunluğunun denetlenmesi sürecinde, Başkanlık Makamını bilgilendirmek kaydıyla; 1) Sayıştay’a 2) İlgili Bakanlıkların denetim organlarına, 3) Belediye Meclisinin Denetim Komisyonuna, 4) İç Denetim organlarına, gerekli bilgi ve belgeleri zamanında ve eksiksiz olarak ulaştırmakla sorumludur. c) Özel Kalem Müdürü, Başkanlık Makamını bilgilendirmek kaydıyla; Adli ya da idari inceleme ve soruşturma aşamasında, inceleme ve soruşturmayı yürüten organlara gerekli bilgi ve belgeleri zamanında ve eksiksiz olarak ulaştırmakla sorumludur.
Basın-Yayın Biriminin Görev ve Yetkileri MADDE 10- (1) Basın-Yayın biriminin görevleri aşağıda sıralandığı gibidir: a) 03/07/2005 tarihli ve 5393 sayılı Belediye Kanunu, 09/10/2003 tarihli ve 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu, 22/05/2003 tarihli ve 4857 sayılı İş Kanunu, 04/01/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, 14/07/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 09/06/2004 tarihli ve 5187 sayılı Basın Kanunu, ilgili Bakanlıkların Tebliğ ve Genelgeleri, Basınla ilgili mevzuat ile diğer mevzuatın kendilerine verdiği sair görevleri, basın ahlak ve ilkeleri çerçevesinde ve çalışma ilkelerine uygun olarak etkin, düzenli ve verimli bir biçimde yürütmek. b) Gazeteler, dergiler, radyolar, televizyonlar, haber ajansları, haber siteleri, yabancı ajanslar, internet ortamındaki sosyal paylaşım siteleri ve diğer bilgi kaynakları gibi yazılı, görsel, işitsel, elektronik ve yazılı basın-yayın organları ve kitle iletişim araçlarında yayınlanan haberleri, diğer yazı ve programları günlük olarak takip etmek. Bu yazı, haber ve programlardan; genel anlamda Belediyeleri, özel de ise Belediyemizi ve İlçemizi doğrudan ya da dolaylı olarak ilgilendirenleri konularına göre tasnif etmek, incelemek ve değerlendirmek, ileriye yönelik kullanımını kolaylaştırmak amacıyla düzenli olarak arşivlemek. Basın kuruluşlarına ve mensuplarına ait isim, adres, telefon, e-posta bilgilerinin listesini oluşturmak. c) Başkanı’nın şahsını, Başkanlığı ve personelini ilgilendiren haberleri derleyip Başkanlık Makamına sunmak. Yazılı, görsel ve işitsel basında çıkan haberleri ilgili birimlere tebliğ ederek sonuçlarını takip etmek. Yayınlanan haberlerle ilgili olarak gerekli hallerde Başkanın izni dâhilinde Başkanlık tarafından yapılacak açıklama ve tekziplerle ilgili çalışmaları Basın Kanunu’nun ilgili maddesi hükümlerine göre hazırlamak ve sonucunu Başkanlık Makamına bildirmek. Başkanlığa, basın-yayın kuruluşları tarafından yönetilen soruları cevaplamak. ç) Fotoğraf, video çekimi ile Belediye hizmetlerinin sesli ve görüntülü kayıtlarını yapmak ve arşivlemek. Hizmetlerle ilgili haber metinlerini hazırlamak, Belediye hizmetleri ve çalışmaları ile ilgili ses, görüntü ve yazılı bilgilerin basın ve yayın organlarına iletilmesini sağlamak. Belediye hizmetlerinin tanıtımıyla ilgili bülten, broşür ve video tasarlamak/tasarlatmak, baskısını ve çekimini yaptırmak ve toplumun tüm kesimlerine yayılmasını sağlamak. Belediye birimleri tarafından yapılan ve yapılacak olan faaliyetleri, toplumun tüm kesimlerine ulaştırabilecek yaygın ve alternatif basın-yayın kanallarını kullanarak kamuoyuna duyurmak. Hizmet kalitesi ve amaçları ile kamuoyundaki algının birbirleri ile örtüşmesini sağlayacak tanıtımlar yapmak. d) Bizzat Başkan tarafından verilecek emir doğrultusunda basın toplantıları düzenlemek. Basın toplantısının konuları ile ilçe halkının gündemini dikkate alarak, ilgili birimlerin temsilcilerinin basın toplantısında hazır bulunmalarını sağlamak için Özel Kalem Müdürlüğü ile koordinasyon halinde olmak. Basın ve yayın kuruluşlarıyla kurumsal ilişkilerimizi geliştirmek. Gerektiğinde basın kuruluşlarının, sivil toplum kuruluşlarının temsilcileriyle yemekli/yemeksiz toplantılar ve kokteyller düzenlemek. e) İlçe halkının Belediye’nin faaliyetlerini öğrenme ve takip etmelerine, Belediye ile sağlıklı ve kolay ilişki kurabilmelerine yönelik projeler hazırlamak/hazırlatmak. Başkanlık Makamının onayıyla bu projeleri uygulamak. Proje hazırlama ve uygulama safhalarında her türlü mal ve hizmeti satın almak. Proje sürecinde üniversitelerle, basın yayın kuruluşlarıyla ya da sivil toplum kuruluşlarıyla işbirliği yapmak, gerektiğinde ortak projeler üretmek, ortak çalışma alanları oluşturmak. Projelerin süreç izleme raporlarını hazırlayarak Başkanlık Makamına sunmak. f) Belediye çalışmaları ve uygulamaları hakkında Belediyemiz hakkında haksız eleştirilere yol açmayacak zamanlama ve şeffaflık içerisinde kamuoyunu bilgilendirmek. g) Marmaris Belediyesi resmi web sitesinde (www.marmaris.bel.tr) yayınlanmak üzere fotoğraf, video ve yazılı olarak veri sağlamak, faaliyetleri Belediyemizin vizyonuna, misyonuna ve stratejik hedeflerine uygun olarak yayınlamak. ğ) Birimin ya da Belediyenin diğer birimlerin ihtiyaç duydukları; resmi gazeteyi, günlük-haftalık ya da aylık gazeteleri, mevzuata yönelik dergileri ve kitapları, teknik nitelikteki dergileri ve kitapları, eğitim kültür ve sanat içerikli dergileri ve kitapları ihtiyaç duyulan elektronik yayınları satın almak, abonelik işlemlerini yapmak, ilgili birimlere dağıtmak. h) Resmi bayramlarda, dini bayramlarda, ulusal ve uluslararası düzeyde kutlanan ve toplum tarafından da kabul görmüş olan belirli gün ve haftalarda, Başkan tarafından verilen yazılı veya sözlü mesajların basın-yayın organları vasıtasıyla yayınlanmasını sağlamak, gerekli durumlarda afiş ve pankart hazırlatmak ve uygun görülen yerlere asılmasını sağlamak. ı) Belediye bünyesindeki birimlerin faaliyetlerinin basın-yayın kuruluşları aracılığı ile tanıtımını sağlamak. i) Belediyenin; temel atma, açılış, sosyal ve kültürel etkinlik, ramazan ayı ve bayramı etkinlikleri, kurban bayramı faaliyetleri, bayram kutlamaları, yarışmalar ve sergiler gibi faaliyetlerinin fotoğraf ve video çekimlerini yapmak/yaptırmak. j) İlçemizde meydana gelen yangın, sel, fırtına, deprem ve heyelan gibi afetlere uğrayanların hasar tespiti çalışmalarında fotoğrafçı ve kameraman bulundurmak. Afet sonrası fotoğraf ve video çekimlerini yapmak/yaptırmak, kayıtlarını arşivlemek ve ilgili birimlerle paylaşmak. k) Halkın kentsel yaşama uyum sağlama bilincini arttırmak ve ilçemiz aidiyet duygusunu güçlendirmek amacıyla belediyemizin ilgili birimlerince gerçekleştirilen; seminerler, konferanslar, sergiler, yarışmalar, kampanyalar ve festivallere ilişkin kitapçık, CD/DVD, film çalışması yapmak/yaptırmak ve bu çalışmaları ilçe halkına dağıtmak bu konuda basın yayın kuruluşları ve üniversitelerle işbirliği yapmak. l) Basın yayın ve halkla ilişkiler uygulamalarındaki olumsuz koşulların giderilmesi ile ilgili çalışmaları yürütmek. İlçe halkından gelen şikâyetleri ve talepleri yerinde incelemek ve şikâyetin giderilmesi için ilgili çalışmaları yapmak/yaptırmak ve sonuçlarını takip etmek.
Hukuk İşleri Biriminin Görev ve Yetkileri MADDE 11– (1) Hukuk İşleri biriminin görevleri aşağıda sıralandığı gibidir: a) 10/07/2014 tarihli ve 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu, 03/07/2005 tarihli ve 5393 sayılı Belediye Kanunu, 19/03/1969 tarihli ve 1136 sayılı Avukatlık Kanunu, 06/01/1982 tarihli ve 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu, 26/09/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu, 12/01/2011 tarihli ve 6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanunu, 02/07/1964 tarihli ve 492 sayılı Harçlar Kanunu, 04/01/1961 tarihli ve 213 sayılı Vergi Usul Kanunu, 11/02/1959 tarihli ve 7201 sayılı Tebligat Kanunu, 21/07/1953 tarihli ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsili Usulü Hakkında Kanunu, 09/06/1932 tarihli ve 2004 sayılı İcra ve İflas Kanunu, 11/01/2011 tarihli ve 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu, 04/11/1983 tarihli ve 2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu, 03/05/1985 tarihli ve 3194 sayılı İmar Kanunu, 04/04/1990 tarihli ve 3621 sayılı Kıyı Kanunu, 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, 04/01/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 08/09/1983 tarihli ve 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu, 14/07/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 22/05/2003 tarihli ve 4857 sayılı İş Kanunu, 19/06/2002 tarihli ve 24790 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Türkiye Barolar Birliği Avukatlık Kanunu Yönetmeliği, ilgili Bakanlıkların Tebliğ ve Genelgeleri ile diğer mevzuatın kendilerine verdiği sair görevleri çalışma ilkelerine uygun olarak etkin, düzenli ve verimli bir biçimde yürütmek. b) Belediye Kanunu’nun 38 inci maddesinin (c) ve (f) bentleri hükümlerine göre, Başkan tarafından kendilerine verilen vekâletnamede belirlenen sınırlar içinde olmak kaydıyla; 1) Marmaris Belediyesi Kamu Tüzel Kişiliğinin tüm hukuksal sorunlarına, Anayasa, Yasalar ve diğer mevzuat hükümlerine göre hukuksal çözümler getirmek. 2) Başkan adına tüm adli ve idari yargı mercilerinde, Hakemler, İcra Daireleri ve Noterlerde; Avukatlar vasıtası ile Belediye Tüzel Kişiliğini temsil etmek. c) Tüm adli ve idari yargı mercileri, Hakemler, İcra Daireleri ile Noterlerden yapılacak tebliğleri Belediye Başkanlığı adına teslim almak, gerekli bilgi ve belgelerin öngörülen sürede temin edilmesi için evrakı bekletmeksizin ilgili birimlere iletmek, ilgili birimlerin verecekleri belge ve bilgiler üzerine evrakın hukuksal gereklerini yerine getirmek. ç) İlgili konuda Hukuk İşleri birimine vekâlet verilmesi hususunda Başkanlık OLUR’u ya da ONAY’ı alınmış olmak kaydıyla Belediye birimlerinden yazılı olarak gelen “adli ya da idari dava açılması veya icra takibi yapılması’’ talepleriyle ilgili olarak; 1) Gelen talebi hukuki yönleriyle incelemek ve gerekli değerlendirmeleri yapmak. 2) Dava açılması ya da icra takibi yapılması gerekmiyorsa talebi gerekçeleriyle birlikte ilgili birime iade etmek. 3) Dava açılması ya da icra takibi yapılması gerekiyorsa; Başkanlık tarafından verilen Vekâlet Onayı’nı müteakiben yasal süreleri de dikkate alarak, Belediye adına adli ya da idari yargı yerlerinde Hukuk Muhakemeleri Kanunu çerçevesinde dava açılmasını, davaların titizlikle takip edilmesini ve sonuçlandırılmasını veya icra takibi yapılmasını ve sonuçlandırılmasını sağlamak. d) Belediye tarafından gerçek ve tüzel kişilere karşı adli ya da idari mercilerinde açılmış bulunan davalarla ilgili olarak, Belediye aleyhinde adli ve idari yargı yerlerinde açılmış olan davalarla ilgili olarak, Belediye tarafından ya da Belediyeye karşı yapılan icra takipleriyle ilgili olarak; 1) Adli ve idari yargı süreci ile icra takibi sürecini, ilgili yargı yerlerinde ve ilgili mevzuat çerçevesinde takip etmek, gerekli sözlü ve yazılı savunmaların yapılmasını sağlamak. 2) Bu konuda gerekli evrak ve dokümanları ilgili birimlerden zamanında temin etmek ve yargı mercilerine süresi içerisinde sunmak. 3) Duruşma tutanaklarının alınması, sonuçlanan davaların kararlarının tebliğe çıkarılması, mahkeme masraflarının, keşif ve bilirkişi ücretlerinin mahkeme veznesine yatırılması ile ilgili işlemleri yapmak. 4) Adli ve idari yargı süreci ile icra takibi sürecinde Başkanı, Başkan tarafından yetki verilen Başkan Yardımcısını ve ilgili birim amirini bilgilendirmek. 5) Dava sürecinde ilgililerin görüş ve düşünceleri ile varsa ek bilgi ve belgeleri almak ve tüm bu bilgileri yargılama ve savunma sürecinde Belediye lehinde kullanmak. 6) Yasal süreler içersinde “Temyiz’’ ya da “Karar Düzeltme’’ talebinde bulunmak. e) Başkanlık Makamının talimatı, onayı ya da yetkilendirmesi ile davayı kabul ya da davadan, temyizden ve karar düzeltme talebinden vazgeçilmesi iş ve işlemlerini yürütmek. f) Belediyenin davalı ya da davacı olduğu adli ya da idari yargı mercilerinde görülen davaların yargılama sonuçları ile Belediye tarafından ya da Belediyeye karşı yapılan icra takiplerinin sonuçlarının hukuki mevzuat çerçevesinde uygulanmasını sağlamak üzere gerekli yasal bildirimlerde bulunmak, uygulanıp uygulanmadığını takip etmek ve bu konularda Başkan ve ilgili Başkan Yardımcılarını bilgilendirmek. g) Avukatların; 1) Adli ya da idari yargı mercilerinde görülen davaların duruşmalarında ve keşiflerinde, 2) İcra dosyalarının gerektiği tüm takip aşamalarında, 3) Gerektiğinde hakem heyetleri ve Noterler huzurunda, hazırlıklı ve hazır bulunmalarını sağlayacak tedbir ve önlemlerini almak. ğ) Başkan’ın onayı ya da talimatıyla, Belediye Kanununun 18 inci maddesinin (h) bendi ile 34 üncü maddesinin (f) bendi uyarınca; vergi, resim ve harçlar dışında kalan ve dava konusu olan belediye uyuşmazlıklarının sulh ile çözümü için davanın diğer taraflarıyla görüşmeler yaparak; 1) Tarafsızlık ve eşitlik ilkelerine ters düşmeyecek, 2) Belediyeyi zarara uğratmayacak, 3) Belediyenin mevcut gücünü ve mali programını aksatmayacak, 4) Uygulama süreçlerini olumsuz etkilemeyecek, 5) Dava sürecini kısaltacak, 6) Belediye hizmetinin sürekliliğini sağlayacak veya kesintiye uğramasını önleyecek, 7) Belediyenin yatırım ve çalışma programlarına olumlu katkı sağlayacak, 8) Karşı tarafın yasalardan kaynaklanan haklarını dikkate alacak, 9) Muhatapların ve ilçe halkının Belediyeye güven duygusunu artıracak, şekil ve içerikte mutabakat zaptı hazırlamak ve taraflarca imzalanmasını sağlamak, sonrasında ise sulh ile tasfiyeye, kabul ve feragate karar verilmek üzere Belediyenin karar organlarına sunulmasını sağlamak ve çıkacak kararları uygulamak. h) İcra takip dosyalarında borçlunun borcunun yasanın öngördüğü taksit sayısından fazla sayıdaki taksitle ödeme talebinde bulunması halinde; Başkan’dan onay almak kaydıyla borçlunun borcunu taksitle ödeme talebini kabul etmek. ı) İlgili birimlerin mevzuat çerçevesindeki takip ve tahsil yollarıyla tahsil edemedikleri Belediye hak ve alacakları için, icra takibi yapmak ve sonuçlandırmak. i) Borçluların bilgilerine ulaşmak ve Belediye alacaklarının tahsilini kolaylaştırmak için ilgili kamu kurum ve kuruluşlarıyla yazışmalar yapmak ve gerekli bilgileri temin etmek. j) Belediye alacakları ile ilgili olarak yapılan hacizler neticesinde haczedilen malların zarar görmeden depolanmasını ve muhafaza edilmesini sağlamak ve mevzuata uygun usullerle satışını yapmak/yaptırmak. Bu suretle Belediye alacaklarının tahsilatını sağlamak. k) Başkanlık Makamı, Belediye’nin karar organları, Meclis İhtisas Komisyonları ile Belediye birimleri görevlerini ifa ederlerken; 1) Mevzuata uygun çözüm bulamadıkları, 2) Tereddüde düştükleri, 3) Uygulanması halinde uygulayıcı kamu görevlileri ve Belediyeye hukuki, idari ve mali açıdan olumsuz sonuç doğurabilecek iş ve işlemler hakkında ‘’hukuki görüş’’ talebinde bulunmaları halinde, İlgili birimlere süresi içerisinde verilmek üzere konu bütünlüğü dışına çıkmadan, mevzuata uygun, tereddütleri giderici ve yol gösterir nitelikte uygulanması halinde hukuki, idari ve mali açıdan olumsuz sonuç doğurmayacak şekil ve içerikte hukuki görüş bildirmek. l) Başkan ile Belediye Encümeni arasındaki anlaşmazlıkları Belediye Meclisi tarafından karara bağlanması sürecinde, anlaşmazlığa sebebiyet veren idari işlem ve kararlar hakkında Başkana sunulmak üzere hukuki rapor hazırlamak. m) Başkanlık Makamının talimatıyla; 1) Belediye Meclis kararlarının hukuka uygun olup olmadığına ilişkin gerekçeli hukuki rapor hazırlamak ve süresi içerisinde Başkanlık Makamına sunmak. 2) Belediye Meclisi’nin ısrarı ile kesinleşen kararlar aleyhine, süresi içerisinde idari yargıya başvurmak ve yargılama aşamalarını takip ederek sonuçlandırmak. n) Başkanlık Makamının talimatları doğrultusunda; Belediyemiz ile kamu kurum ve kuruluşları, üniversiteler, meslek kuruluşları, mahalle idare birlikleri, sivil toplum kuruluşları, gerçek ve tüzel kişiler arasında yapılması öngörülen protokoller, sözleşmeler ve mutabakat zabıtlarını mevzuata uygun bir şekil ve içerikte hazırlamak ve tarafların imzasına sunmak. o) Belediye Kanunu’nun 82 inci maddesi gereğince, dava ve icra takipleri nedeniyle Avukatlık Kanununa göre hükmolunan ve karşı tarafları tahsil edilen vekâlet ücretlerinin Avukatlar (Belediye Kanunun 49 uncu maddesine göre çalıştırılan Avukatlar dâhil) ve Hukuk İşleri biriminde fiilen görev yapan memurlara dağıtımını yapmak. ö) Başkanlık tarafından görevlendirme ya da müdürlüklerin talebi halinde; Belediye birimlerinin hazırlayacakları şartname ve sözleşmelerin hukuka uygunluğu konusunda ön inceleme yapmak, varsa hukuka aykırılıkları tespit ederek ilgili birime bildirmek. p) Bilgi İşlem birimi ile koordinasyon halinde; birim uygulama ve faaliyetlerine ilişkin kayıtların, Belediyemiz tarafından kullanılan yazılım programına uygun olarak elektronik ortamda tutulmasını sağlamak.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Çeşitli ve Son Hükümler
Yönetmelikte Yer Almayan Konular: MADDE 12- (1) Bu yönetmelikte yer almayan hususlar ile ilgili tereddütleri gidermeye Özel Kalem Müdürü yetkilidir.
.
Yürürlük: MADDE 13- (1) Bu yönetmelik; Belediye Meclisinde kabul edildikten sonra Belediyemiz web sitesinde (www.marmaris.bel.tr) yayımlandığı tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme: MADDE 14- (1) Bu Yönetmelik Hükümlerini Marmaris Belediye Başkanı yürütür. EK – ÖZEL KALEM MÜDÜRLÜĞÜ ÖRGÜTLENME YAPISI ŞEMASI 08.10.2021
|
Sitemizde yer alan resim ve yazıların tüm hakları saklıdır. Hiçbir materyal, izinsiz kaynak gösterilmeden kullanılamaz.
|