Marmaris Belediyesi Resmi İnternet Sitesi
|
|
|
İNSAN KAYNAKLARI VE EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ |
Gül Banu Han İnsan Kaynakları Ve Eğitim Müdür V. 01.05.2024
|
MARMARİS BELEDİYESİ İNSAN KAYNAKLARI VE EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUĞU İLE ÇALIŞMA USUL VE ESASLARINA DAİR YÖNETMELİĞİ BİRİNCİ BÖLÜM Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve Temel İlkeler
Amaç MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı Marmaris Belediye Başkanlığı bünyesindeki İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü’nün görev ve hizmet alanı içerisindeki; a) İdari ve hukuki statüsünü, b) Görev, yetki ve sorumluluklarını, c) Çalışma usul ve esaslarını, düzenlemektir.
Kapsam MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, Marmaris Belediye Başkanlığı bünyesindeki İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü’nün; görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.
Dayanak MADDE 3 – (1) Bu yönetmelik, 5393 sayılı Belediye Kanunu, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik, 5434 sayılı Emekli Sandığı Kanunu, 4447 sayılı İşsizlik Sigortası Kanunu, 4857 sayılı İş Kanunu, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu ve diğer ilgili mevzuat hükümlerine göre hazırlanmıştır.
Tanımlar MADDE 4 – (1) Yönetmelik kapsamındaki kavramların tanımları aşağıdaki gibidir; a) Başkan :Marmaris Belediye Başkanını, b) Başkan Yardımcısı :Marmaris Belediye Başkan Yardımcısını, c) Başkanlık :Marmaris Belediye Başkanlığını, ç) Belediye :Marmaris Belediyesini d) Belediye Encümeni :Marmaris Belediye Encümenini, e) Belediye Meclisi :Marmaris Belediye Meclisini, f) Müdür g) Şef / Sorumlu ğ) Memur
h) İşçi ı) Sözleşmeli Personel
i) Marmaris Belediye Başkanlığı Personel A.Ş. Personeli :İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürünü, :İnsan Kaynakları Ve Eğitim Müdürlüğünde Kadrolu Şefi ve Sorumlu Personeli, :657 sayılı DMK gereğince devlet ve diğer kamu tüzel kişiliklerince yürütülen asli ve sürekli kamu hizmetlerini yerine getiren personeli, : Görev ve sorumlulukları işverence tanımlanan ve 4857 sayılı İş Kanununa tabi sürekli olarak çalışan işçi ile belirli sürelerde çalıştırılan geçici işçileri, : 5393 sayılı Belediye Kanununun 49. maddesi gereği boş kadro karşılığı belirli sürelerle çalıştırılacak kariyerli personeli,
: 24.12.2017 tarih ve 696 sayılı olağanüstü hal kapsamında bazı düzenlemeler yapılması hakkında KHK Geçici 24. madde ile istihdam edilen personeli ifade eder. j) Müdürlük k) TİS
l) SGK m) EBYS
:Marmaris Belediyesi İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünü, :İşçi, sözleşmeli ve memur personelin mali, özlük ve sosyal haklarını iyileştirmek amacı ile yasalar çerçevesinde Belediye ile yetkili sendika arasında imzalanan Toplu İş Sözleşmesini, :Sosyal Güvenlik Kurumunu, :Elektronik Belge Yönetim Sistemi ifade eder.
Temel İlkeler MADDE 5 – (1) Marmaris Belediye Başkanlığı İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü tüm çalışmalarında; a) Karar alma, uygulama ve hizmetlerde şeffaflık, b) Hizmetlerin temin ve sunumunda yerindelik ve ihtiyaca uygunluk, c) Hesap verebilirlik, d) Kurum içi yönetimde ve ilçeyi ilgilendiren kararlarda katılımcılık, e) Uygulamalarda adalet ve hizmette eşitlik, f) Belediye kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimlilik, g) Hizmetlerde geçici çözümler ve anlık kararlar yerine sürdürülebilirlik, temel ilkelerini esas alır.
İKİNCİ BÖLÜM Kuruluş, Personel ve Örgütlenme Yapısı
Kuruluş MADDE 5 – (1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü, 03/07/2005 tarihli ve 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 48. ve 49. maddeleri ile 22/02/2007 tarihli ve 26442 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik hükümlerine uygun olarak; Marmaris Belediye Meclisinin 06.05.2014 tarih ve 42 sayılı kararıyla kurulmuştur.
Personel yapısı MADDE 6- (1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü’nün personel yapısı; Norm Kadro cetvelindeki unvan ve sayıyı aşmamak üzere müdür, şef/sorumlu, memur, işçi ve şirket personelinden oluşmaktadır.
Örgütlenme yapısı MADDE 7 – (1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü; a) Üst Yönetici olarak, Belediye Başkanına ve/veya Belediye Başkanının görevlendireceği Belediye Başkan Yardımcısına bağlı olarak, b) Müdürlük iş ve işlemlerinde, Müdür ve Şef/Sorumlu’ya bağlı olarak Özlük İşlemleri, İdari İşler Eğitim İşlemleri ile Maaş ve Tahakkuk işlemlerini yapan memur, işçi ve Marmaris Belediyesi Personel A.Ş. personelinden oluşur. (2) Organizasyon şemasındaki yatay ve dikey hiyerarşik yapılanma; Müdürün teklifi ve Başkanın onayıyla oluşur ve yürürlüğe girer. (3) Başkan organizasyon yapısını re’sen değiştirmeye yetkilidir. (4) Belediye birimleri arasındaki yazışmalar Müdürün imzası ile Belediye dışı yazışmalar Başkan ya da görevlendireceği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Görev, Yetki ve Sorumluluk Müdürlüğün görevleri MADDE 8 – (1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü, Belediyenin amaçları, prensip ve politikaları ile bağlı bulunulan uygulamadaki mevzuat ve Belediye Başkanının belirleyeceği esaslar çerçevesinde, Başkanlık Makamının emir ve direktifleri doğrultusunda; a) Belediyemizin istihdam yönetimi, işgücü planlaması ve organizasyonu ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek, b) Belediye personelinin atama, terfi, disiplin, intibak, maaş vb. mali ve sosyal hakları ile ilgili işlemleri yapmak, c) Hizmet içi eğitim iş ve işlemleri ile ilgili görevleri yürütmek, d) İstifa, işten çıkarma/çıkarılma ve emeklilik işlemleriyle ilgili iş ve işlemleri yürütmek, takibini yapmak ve sonuçlandırmak. e) Müdürlük bütçesini stratejik plan doğrultusunda hazırlayarak, ilgili kanunlar çerçevesinde işlemleri yürütmek, eğitim planını hazırlamak, uygulamak ve değerlendirmek, f) Müdürlüğün faaliyet konularına ilişkin mevzuatı takip etmek ve mevzuatın gereklerini süresi içerisinde yerine getirmek, g) Müdürlüğün, diğer idareler veya birimlerde takibi gereken iş ve işlemlerini yürütmek ve sonuçlandırmak, h) İlgili mevzuat ve benimsenen ilkeler çerçevesinde geleceğe ilişkin misyon ve vizyon oluşturmak, stratejik amaçlar ve sürdürülebilir hedefler saptamak, performans ölçümü ile süreç izleme ve değerlendirmesini yapmak, i) Stratejik Plan ve Performans Programına uygun faaliyette bulunmak. Yıllık Faaliyet Raporunun hazırlanmasıyla ilgili her türlü istatistikî veri ve kayıtları süresi içerisinde Belediyenin ilgili birimine göndermek, j) Müdürlüğün görev ve faaliyet alanlarıyla ilgili olarak yürürlüğe giren Kanunlar ile Bakanlıklar tarafından yayımlanan yönetmelik, tebliğ ve genelgelere uygun hareket etmek ve gereklerini yerine getirmek, k) Başkanlık Makamının ONAY ya da OLUR’unun gerektiği konularda, ilgili işlem dosyasını hazırlamak ve süresi içerisinde Başkanlık Makamına sunmak, l) Başkanlık tarafından yayımlanan genelgelere, yönergelere, yazılı ve sözlü talimatlara uygun hareket etmek ve gereklerini yerine getirmek. Çalışma alanına giren ve Başkanlık Makamı tarafından verilen diğer görevleri mevzuata uygun olarak ifa etmek, m) Müdürlüğün görevleriyle ilgili her türlü faaliyetin giderlerini Müdürlük bütçesinden karşılamak, n) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü ile ilgili her türlü yazışma işlemlerini yürütmek, arşivlemek, gelen, giden evrak kayıtlarının tutulmasını sağlamak, o) Yapılan iş ve işlemler ile ilgili olarak yılsonunda faaliyet raporunu hazırlamak, p) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü görev, yetki ve sorumluluğuna giren diğer iş ve işlemleri yapmak.
Müdürlüğün yetkisi MADDE 9- (1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü, bu yönetmelikle sayılan görevleri 5393 sayılı Belediye Kanununa dayanarak, Belediye Başkanınca kendisine verilen tüm görevleri kanunlar çerçevesinde yapmaya yetkilidir.
Müdürlüğün Sorumluluğu MADDE 10- (1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü, Belediye Başkanı tarafından verilen ve bu yönetmelikte belirtilen görevler ile ilgili kanunlarda belirtilen görevleri gereken özenle zamanında yerine getirmekle sorumludur.
Müdürün görev, yetki ve sorumlulukları MADDE 11- (1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürünün görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir;
a) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürünün Görev, Yetki ve Sorumlulukları 1) Müdürlüğü temsil etmek, 2) Müdürlüğün yönetiminde tam yetkili ve sorumlu olmak, 3) Çalışmaları yazılı ve sözlü emirlerle yürütmek, 4) Bu yönetmelikte belirtilen müdürlük hizmetlerinin zamanında verimli ve düzenli şekilde yürütülmesini sağlamak, 5) Her türlü düzenleyici tedbirleri almak ve uygulamak, 6) Müdürlük ile ilgili yazışmalarda 1. derece imza yetkilisi olmak, 7) Disiplini ve birimler arası koordinasyonu sağlamak, 8) Harcama yetkilisi olarak, müdürlüğün bütçesini ve performans programlarını hazırlamak, 9) Belediyenin stratejik plan ve performans programındaki ilgili hedefleri takip etmek, 10) Müdürlüğün birim faaliyet raporunu hazırlayarak üst yönetime sunmak, 11) İş dağılımı yapmak, yetki ve sorumlulukları tespit etmek, çalışma prensiplerini belirlemek, 12) Personelin izin işlemlerini planlamak ve zamanında kullanılmasını sağlamak, 13) İzin, hastalık ve görevden ayrılma/alınma gibi nedenlerle ayrılan personelin yerine, hizmetlerin aksamaması için gerekli önlemleri almak, 14) Müdürlüğe bağlı servislerin planlı ve programlı bir şekilde çalışmalarını düzenleyerek, personel arasında işbirliği ortamı kurulmasını sağlamak, çalışmalarını izlemek ve denetlemek, 15) İnsan kaynağı ve eğitim ihtiyacına yönelik analizler yaptırmak ve sonuçlarına dayalı olarak tasarımlar ve uygulamalar geliştirilmesini sağlamak, 16) Hizmetle ve personelle ilgili iyileştirici tedbirler önermek, geliştirmek ve uygulamak, 17) Müdürlüğün çalışmalarını mevzuat esaslarına göre düzenlemek amacıyla çalışma programı hazırlamak, hedefler belirlemek, 18) Çalışma verimini arttırmak amacıyla, müdürlüğün faaliyet konuları ile ilgili personelin kurum içi/yurtiçi/yurtdışı seminer ve eğitim almalarını sağlamak, 19) Müdürlüğün çalışma konuları ile ilgili kurum, kuruluş ve birimlerle işbirliği yapmak, 20) Müdürlüğün iş akışını belirlemek ve güncel tutmak, 21) Müdürlükte yapılan çalışmalarla ilgili olarak belli aralıklarla toplantılar düzenlemek, çalışmaları değerlendirmek, 22) Personel planlaması ile ilgili çalışmaları yürütmek, personel ihtiyaçlarını sistemli bir biçimde tespit etmek, personelin birimler arasında sayı ve nitelik yönünden uygun biçimde dağılımını sağlamak ve Başkanlık Makamının emri ve bilgisi dâhilinde buna göre atama işlemlerini yürütmek, 23) Müdürlüğe gelen kanun, tüzük, yönetmelik ve yönergeleri inceleyerek ilgili birimleri bilgilendirmek, 24) Başkanlık Makamınca; mevzuat hükümlerine uygun verilen diğer görevleri de yapmak, 25) Müdür, görev ve çalışmaları yönünden Belediye Başkanına karşı sorumludur.
b) Şef görev, yetki ve sorumlulukları 1) Müdürlük bünyesinde yapılan görev dağılımı neticesinde kendisine verilen görevleri, mevzuata uygun olarak yürütmek, yerine getirilmesini sağlamak ve Birim Müdürüne bilgi vermek, 2) Servis bünyesindeki personelin düzenli ve verimli çalışmasını sağlamak amacı ile görev dağılımı yapmak, işleri organize etmek, 3) Personelin mesai saatlerine uymalarını takip ederek Birim Müdürünü bilgilendirmek, 4) Müdürün verdiği görevleri yasa çerçevesinde tam ve zamanında yerine getirmek, 5) Müdürlük çalışanlarının özlük işleri ile ilgili (izin, hastalık, fazla çalışma vb.) işlerini takip etmek ve üst yöneticiye zamanında bilgi vermek, 6) Resmi yazışmaların ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak yapılmasını sağlamak ve denetlemek, 7) Müdürlüğün birim faaliyet raporunun hazırlanmasında gerekli hazırlık çalışmalarını koordine etmek, 8) Kayıt, arşiv ve çıkış işlemlerinin koordineli çalışmasını sağlamak, 9) Arşivde muhafaza edilen dosyaların emniyeti için gerekli kontrolü düzenli aralıklarla sağlamak, 10) Bürodaki makine, cihaz, araç gereç ve demirbaş eşyanın kayıtlarını kontrol etmek, bakımlı ve çalışır bir şekilde bulundurulmasını sağlamak için gerekli tedbirleri almak.
c) Müdürlük personelinin görev, yetki ve sorumlulukları 1) Özlük İşlemleri, Maaş Tahakkuk İşlemleri ve İdari İşlemler Servisi a) Memur personelin terfileri ve intibakları ile ilgili iş ve işlemleri yapmak, HİTAP programına işlemek ve takibini yapmak, b) Kurumda bulunan tüm personelin özlük işleri ile ilgili bütün yazışmaları yasalar çerçevesinde yerine getirmek, c) Kadro iptal ve ihdaslarla ilgili Meclise teklif yazılarını hazırlamak ve norm kadro çerçevesinde ihdas edilen kadroları kütük defterine işlemek ve takip etmek, ç) Kurumda görev yapan tüm personelin yıllık, mazeret, hastalık, aylıksız izin işlemlerini yapmak ve takip etmek, d) İlk defa devlet memurluğuna atanacak personel ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek, e) Memur, işçi ve sözleşmeli personelin emeklilik işlemlerini yapmak, f) Personelin kimlik kartlarını hazırlamak ve ilgili personele teslim etmek, g) Kurum içi ve kurum dışı görevlendirmelerle ilgili işlemleri yapmak, ğ) Göreve son verme, çekilme, görevden uzaklaştırma ve vekâlet görevi ile ilgili işlemleri yapmak, h) Kurumda çalışan tüm personelin özlük dosyalarını tutmak ve muhafaza etmek, ı) Memur ve İşçi Sendikaları ile ilgili iş ve işlemleri yapmak, i) Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği ile ilgili iş ve işlemleri yapmak, j) İşçilerin işe alınması ve işten çıkarılma işlemlerini ilgili kuruluşlarla koordineli biçimde yapmak, k) Tüm işçi personelin yevmiye artış onayları ile ilgili işlemleri yürütmek, sigorta ve sosyal haklarıyla ilgili işlemleri, yazışmaları yapmak ve evrakı muhafaza etmek, l) Müdürlükte yapılan tüm yazışmaların birer suretini konularına göre tasnif ederek arşivleme işlemlerini yapmak, m) Taşınır Kayıt ve Kontrol işlemlerini mevzuata uygun şekilde yürütmek, n) Periyodik aralarla dosyaların arşivdeki sene ve sırasına göre yerine konulduğunun denetimini yapmak, sıra karışıklığı var ise düzeltmek, hatalı yerleştirme varsa düzeltmek ve arşivin düzenli olmasını sağlamak, o) Evrakların dosyalarında ve klasörlerde düzenli bir şekilde saklanmasını temin etmek, ö) Başkanlık onayı gereği, günceliğini bitirmiş yazışma klasörlerinin, birim arşivinde saklanmasını sağlamak, Arşiv Yönetmeliğinde belirlenen süre saklamasını temin ile kurum arşivine gönderilmesini sağlamak, p) Ay içerisinde yıllık izin kullanan işçi ve sözleşmeli personelin çalışmadığı günleri puantajlara işlemek, iş görmezlik raporlarının kontrolünü yapmak, maaşa yansıtmak ve vezneye yatırılmasını sağlamak, r) Ay içerisinde olan, müdürlük kadro değişikliklerinin ve memur personelin terfilerini maaş bordrosunda değiştirmek, s) İşçi personelin mesai ve sosyal hakları (İzin parası, Yemek Yardımı, Yakacak Yardımı, Tahsil Yardımı ve Giyim Yardımı) maaşa işlemek ve tahakkukunu yapmak, ş) Hayat sigortalarını maaşa işlemek, t) İlgili kurumlardan gelen icra, nafaka kesintilerini yapmak, u) Bordro, İcmal ve Ödeme Emirlerini hazırlayarak Mali Hizmetler Müdürlüğüne göndermek, ü) Personel ile ilgili tüm ödemelerin tahakkukunu hazırlamak ve ödeme listelerinin dijital ortamda Mali Hizmetler Müdürlüğüne göndermek, v) Her ayın 15’i ile takip eden ayın 14’ü arasındaki zaman dilimini kapsayan personel ücretlerinin hazırlanarak her ayın 14. Günü işçi maaşlarının ve 15. günü memur maaşlarının ödenmesini sağlamak, y) Maaş bordrolarını çalışanlara ulaştırmak, z) Ödemelerle ilgili dokümanları çıkartmak ve dosyalamak, aa) Memur, İşçi ve Sözleşmeli personellerin sendika aidat kesintilerinin yapılarak ödeme işlemi için Mali Hizmetler Müdürlüğüne göndermek, sendika aidat dökümlerini ilgili sendikalara göndermek, bb) İcra dairelerine ödenmek üzere kesinti listelerini hazırlamak ve ödenmesi için Mali Hizmetler Müdürlüğüne göndermek, cc) SGK ve Emekli Sandığına ait bildirgeleri dijital ortamda bildirmek ve ödenmek üzere Mali Hizmetler Müdürlüğüne göndermek, çç) Memur ve İşçi Personellere ait ikramiyelerin tahakkukunu yapmak, dd) Memur personelin arazi tazminatlarının ilgili aylarda tahakkukunu yapmak, ee) İşçi ve Memur personelin evlilik, doğum ve ölüm yardımları ile ilgili tahakkuk işlemlerinin yapılarak ödenmek üzere Mali Hizmetler Müdürlüğüne göndermek.
2) Eğitim İşlemleri Servisi a) Belediyemiz personelinin performansının artırılması için müdürlüklerden gelen eğitim seminerleri talepleriyle ilgili iş ve işlemleri yapmak, b) Başkanlıktan ve müdürlüklerden gelen talepler doğrultusunda yıllık eğitim programını hazırlamak, c) Hazırlanan Eğitim programına göre personelin katılım ve eğitiminin verilmesini sağlamak, takip etmek, ç) Eğitim programıyla ilgili başkanlığa rapor hazırlamak, d) 3308 sayılı Mesleki Eğitim Kanunu kapsamında Belediyemizde zorunlu mesleki eğitim veya staj yapacak olan orta öğretim öğrencilerinin yerlerinin belirlenerek, mesleki eğitim veya staj süresince takiplerini yapmak, staj dosyalarını hazırlamak ve okullarıyla koordinasyonu sağlamak,
e) Zorunlu stajını yapacak olan yüksekokul öğrencilerine belediyemizde staj imkânı sağlamak, staj yerlerini belirlemek ve okullarıyla koordinasyonu sağlamak, f) Aday memurların yetiştirilmesi için gerekli Temel Eğitim, Hazırlayıcı Eğitim ve ilgili Müdürlükte Staj yapmasını sağlamak. g) Müdürlüklerden gelen işçi, sözleşmeli ve stajyer öğrenci puantajlarının toplanarak kontrolü yapıldıktan sonra, Başkan, Başkan Yardımcısı (Meclis Üyesi) ve Memur maaş dönemine ait tahakkukları bilgisayar otomasyon sisteminde oluşturmak,
Personel ile ilgili yapılan iş ve işlemler MADDE 12- (1) Personelle ilgili yapılan iş ve işlemler aşağıda belirtildiği gibidir. (a) Memur Personel İle İlgili Yapılan İşlemler 1) Memur Personelin kurum içi görevlendirme, kurumlar arası nakil, kadro değişikliği, açıktan atama ve geçici görevlendirme işlemlerinin yapılması, talep dilekçelerinin incelenip sonuçlandırılması, göreve başlama işlemlerinin yapılması, 2) Memur personelin derece terfi ve kademe ilerlemesi terfi tarihlerini belirten listelerin takibi, onaylarının alınması, maaşa etki yapan kıdem ve hizmet yıllarının tespiti, 3) Memur personelin ücretsiz izin (askerlik, doğum sonrası) göreve başlayış ve görevden ayrılış işlemlerinin yapılması, 4) Memur personel ile ilgili her türlü işlemlerin bilgisayar ortamında kayıt altına alınmasının ve bilgilerin muhafazasının sağlanması, 5) Memur personelin hizmet borçlanma ve intibak (SGK, öğrenim değişikliği, askerlik süresi) işlemlerin yapılması, 6) Ataması yapılacak memur personelin ilk işe girişte ve belirli sürelerde alınması gereken kanuni belgelerinin alınarak incelenmesi ve usulüne uygun olarak saklanması, 7) İşe girişten itibaren tüm çalışma yıllarını, kademe ve derece değişikliklerini gösterir hizmet belgelerinin düzenlenmesi, 8) Belediyemizden naklen giden ve Belediyemize naklen atanan memur personelin özlük dosyalarının nakil gittikleri kuruma gönderilmesi, gelenlerin ise dosyalarının teslim alınması, 9) Mahkeme ve duruşma kararlarının adı geçenlere tebliğinin yapılarak alınan tebellüğ belgelerinin ilgili kurumlara gönderilmesi, 10) Sonu 0 ve 5 ile biten yıllarda şubat ayının son gününe kadar, Memur Personelden Mal beyanı alınması, önceki yıllarda alınan beyannamelerle karşılaştırma yapılması ve muhafaza edilmesi, 11) Personelin evlilik ve mahkeme kararı vb. nedenlerden kaynaklanan değişikliklerde bildirimlerinin alınıp gerekli işlemlerin yapılması, 12) Emeklilik Hizmet yıllarını tamamlayanların ve emekliye ayrılmak isteyenlerin emeklilik işlemlerinin yapılması, 13) Memurların özlük dosyalarının korunması ve kurum sicil numarası esasına göre düzenleyerek arşivlenmesi, 14) İzine ayrılan müdürlerin ve Başkan Yardımcılarının izinli olduğu süre içinde görevini yürütecek personelin vekâleten görevlendirme işlemlerinin yapılması, 15) Yürürlükteki mevzuat gereği kısmi personel alımında Belediye Meclisinden izin alma işlemlerinin yapılması, 16) Müdürlükçe ihtiyaç duyulan her türlü malzemenin satın alma talebinin düzenlenmesi, 17) Personelin özlük hakları ile ilgili konularda Devlet Personel Başkanlığından görüş almak ve bu doğrultuda işlem yürütmek, 18) Personel görevlendirmelerinde müdürlükler arası bilgilendirme yazışmalarının yapılması. 19) Memurların özlük haklarına ilişkin çeşitli kurumlardan gelen bilgi ve belge taleplerine gerekli yazışmalarla cevap verilmesi, 20) Özlük dosyalarının nakil, emeklilik, vefat, istifa vb. durumlarda sicil numarası sırası gözetilerek arşivlenerek muhafaza edilmesi, 21) Memur personelin dilekçeli müracaatlarının cevaplandırılması, 22) Memur personelin Sendikalara üye olma ve istifa etme aşamalarında gerekli mevzuatın uygulanması, 23) Yürürlükteki mevzuat gereği açıktan atama, kadro ihdas ve kadro derece unvan değişiklikleri ile ilgili yazışmalarının yapılması, 24) 657 Sayılı Devlet Memurları Kanununun uygulanması ve meydana gelecek değişikliklerin takip edilmesi, 25) Yürütülen görevlerle ilgili istatistiki bilgiler hazırlanması, 26) Personel kimlik kartlarının hazırlanması, 27) Belediye ve Bağlı Kuruluşları İle Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik uyarınca işlem yapmak, 28) Hizmet Takip Programının giriş ve takibini yapmak, 29) Hususi Damgalı Pasaportla ilgili işlemleri yapmak, 30) Personelin kadro durumuyla ilgili bilgilerin e-uygulama üzerinden Aile ve Çalışma Sosyal Hizmetler Bakanlığına bildirimlerini yapmak, 31) Personel disiplin işlemlerinin takibini yapmak, 32) Belediye Başkanının vereceği diğer görevleri yerine getirmek.
(b) İşçi Personel ile ilgili yapılan İşlemler 1) İşçi personelin görevlendirme, emeklilik, hizmet akdi feshi, mahkeme yazışmaları, kadro değişiklikleri gibi özlük işlerinin yapılması, 2) Engelli işçi, eski hükümlü ve terör mağduru kontenjanlarına alınacak işçilerin yasal çerçevede alım işlemlerinin gerçekleştirilmesi, 3) Yeni işe alınan, işten ayrılan ve kadro değişikliği olan personelin ilgili kurumlara işçi giriş ve çıkış bildirimlerinin gönderilmesi, her ay düzenli olarak Türkiye İş Kurumuna işgücü çizelgesinin gönderilmesi, 4) Toplu İş Sözleşmesi taslağının ve tutanaklarının hazırlanması, 5) İşçi Disiplin Kurulunun oluşturulması, disiplin kuruluna gönderilen evrakların takip edilerek, disiplin kararının hazırlanıp onaylatılması, 6) Müdürlükler tarafından gönderilen yıllık izinlerin işlendikten sonra dosyalarına kaldırılması, 7) İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulunun her ay toplanmasını sağlamak, 8) 4857 Sayılı İş Kanununun uygulanması ve meydana gelecek değişikliklerin takip edilmesi, 9) Geçici İşçi Vize Alınması için Belediye Meclisine Onay Hazırlanması, 10) İşçi Personelin yıl içinde almış olduğu izin ve istirahatlerinin takibinin yapılması, işlenmesi ve dosyalarına kaldırılması 11) Başkanın vereceği diğer görevleri yerine getirmek.
(c) Sözleşmeli Personel ile ilgili yapılan İşlemler 1) 5393 sayılı Belediye Kanunun 49. maddesi gereği kadro karşılığı çalıştırılan sözleşmeli personelin ücretinin belirlenmesi için Belediye Meclisine sunulmak üzere Onay hazırlanması, 2) Sözleşmeli Personel Olarak İstihdam edilecek personel ile Tam Zamanlı Sözleşme imzalanması için sözleşmelerin hazırlanması, 3) İmzalanan sözleşmelerin, personele ait evrakların, diplomaların ve Meclis Kararının tasdikli fotokopileri ile dolu boş kadro cetvellerinin hazırlanarak, sözleşme tarihinden itibaren 30 gün içerisinde Çevre ve Şehircilik Bakanlığına gönderilmesi, 4) Sözleşmeli Personelin yıl içinde almış olduğu izin ve istirahatlerinin takibinin yapılması, işlenmesi ve dosyalarına kaldırılması, 5) Sözleşme imzalanan her bir personel için özlük dosyası hazırlanması ve arşivlenmesi, 6) Çeşitli nedenlerden dolayı işten ayrılan personelin işten çıkış işlemlerinin yapılması, 7) Sözleşmeli Personel ile ilgili mevzuatın takip edilmesi.
Eğitimle ilgili işlemler MADDE 14- (1) Eğitim ile ilgili yapılan işlemler aşağıda belirtildiği gibidir. a) Personelin Belediyede yaptığı veya ileride yapacağı işin gereklerine (kariyer planlarına) ve Belediye’nin personel politikasına uygun olarak dönemsel bazda hizmet içi eğitim programları hazırlamak, b) Eğitimlerin programlandığı şekilde yapılmasını sağlamak, etkinliğinin takibini koordine etmek ve hizmet içi eğitim kayıtlarının düzenli tutulmasını sağlamak, c) Çalışanları, yapmakta olacakları işlerde belirli bir davranışa ve organizasyondaki rollerini doğru geliştirmek için oryantasyon (uyum- alıştırma) eğitimlerinin verilmesini organize etmek, ç) Verimliliği yükseltmek, personelin mesleki etkinliğini arttırmak için geliştirme ve yetiştirme programlarını organize etmek, d) Staj ve stajyerler ile ilgili tüm iş ve işlemleri yapmak,
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Görev ve Hizmetlerin İcrası
Görevin Alınması MADDE 15 – (1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünde görev yapan personele verilen belgeler, dosyalar ve tüm işlemler bilgisayar kaydı yapıldıktan sonra ilgili kişiye teslim edilir.
Görevin Planlanması MADDE 16- (1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğündeki iş ve işlemler Müdür tarafından düzenlenen plan dâhilinde yürütülür.
Görevin Yürütülmesi MADDE 17- (1) Müdürlükte görevli tüm personel, kendilerine verilen görevleri yasa ve yönetmelikler doğrultusunda gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.
BEŞİNCİ BÖLÜM Çeşitli ve Son Hükümler
Yönetmelikte Yer Almayan Konular: Madde 18- (1) İş bu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.
Yürürlük: Madde 19- (1) Bu yönetmelik; Belediye Meclisinde kabul edildikten sonra Belediyemiz web sitesinde (www.marmaris.bel.tr) yayımlandığı tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme: Madde 20- (1) Bu yönetmelik hükümlerini Marmaris Belediye Başkanı yürütür.
EK İNSAN KAYNAKLARI MÜDÜRLÜĞÜ ÖRGÜTLENME YAPISI
08.10.2021
|
Sitemizde yer alan resim ve yazıların tüm hakları saklıdır. Hiçbir materyal, izinsiz kaynak gösterilmeden kullanılamaz.
|