Marmaris Belediyesi Resmi İnternet Sitesi
|
|
|
SAĞLIK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ |
Sağlık İşleri Müdür Vekili Nurcan BALAN KAHRAMAN 08.08.2024
|
08.08.2024
|
T.C. MUĞLA İLİ MARMARİS BELEDİYE BAŞKANLIĞI SOSYAL HİZMET VE YARDIM YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK
MADDE 1 – (1) Belediye Meclisimizin 02.11.2021 tarih ve 144 Sayılı Meclis Kararı ile 10.02.2023 tarih ve 18 sayılı Meclis Kararı ile alınan T.C. Muğla İli Marmaris Belediye Başkanlığı Sosyal Hizmet ve Yardım Yönetmeliğinin 4. Maddesinin 1. fıkrasının 3. bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
Müdürlük: Sağlık İşleri Müdürlüğü
MADDE 2 – (1) T.C. Muğla İli Marmaris Belediye Başkanlığı Sosyal Hizmet ve Yardım Yönetmeliğinin 11. Maddesinin 1. fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Nakdi yardımlar için Belediye Başkanı veya Belediye Başkanının Görevlendireceği bir Belediye Başkan Yardımcısı veya Belediye Başkanının atayacağı Komisyon Başkanı Başkanlığında, Başkanın atadığı 4 müdür olmak üzere bir Değerlendirme Komisyonu görevlendirilir.”
MADDE 3 - Bu Yönetmelik Belediye Meclisi tarafından kabul edildikten ve Sayıştay Başkanlığı uygun görüşü alındıktan sonra Belediyemiz Resmi Web Sayfasında yayımlanmasından itibaren yürürlüğe girer.
MADDE 4– (1) Bu yönetmelik hükümlerini Marmaris Belediye Başkanı yürütür. 03.09.2024
|
Marmaris Belediyesi Çocuk Koruma Politikası
1. Çocuk Koruma Politikası 1.1. Çocuk Koruma Politikasında Kullanılan Tanımlar Politikayı okuma kolaylığı sağlamak ve uzun tanımların tekrarından kaçınmak amacıyla şu terimler kullanılmıştır: Çocuk: Personel: 1.2. Çocuk Koruma Politikası Nedir? Çocuk Koruma Politikası, bir kurumun çocukları istismar, sömürü ve kurumsal ihmallerden koruma taahhüdüdür. Bu şu şekilde tanımlanabilir: “Çocukların korunması, kurumların personel, operasyonlar ve programlarının çocuklara zarar vermemesi, çocukları zarar görme ve istismar riskine maruz bırakmaması ve kurumun çalıştığı topluluklarda çocukların güvenliği hakkındaki endişelerin ilgili kuruluşlara bildirilmesi sorumluluğudur.”
[1] UN Convention on the Rights of the Child, Part 1, Article 1, https://www.ohchr.org/en/instruments-mechanisms/instruments/convention-rights-child#
1.3. Marmaris Belediyesi Sıfır Tolerans Politikası Marmaris Belediyesi, çocukların korunması için sıfır tolerans yaklaşımını benimsemiştir. Uygulamada bu, maliyete veya operasyonel zorluklara bakılmaksızın gereken tüm çabaların politika ile uyumlu olacak şekilde yapılması anlamına gelir. Politikamızın İki Eksenli Müdahalesi:
1.4. Çocuk Koruma Politikasının Temelinde Yer Alan İlkeler Çocuk Koruma Politikasının hükümleri birçok temel ilkeye dayanmaktadır. Bunlar arasında:
1.5. Çocuk Koruma Politikasının Hedef Kitlesi Çocuk Koruma Politikası tüm Marmaris Belediyesi personeli ve gönüllüleri için zorunludur. 1.6. Sorumluluklarımız Nelerdir? Marmaris Belediyesi, yerel mevzuatlara ve Türkiye Cumhuriyeti kanunları kapsamında çocukların korunmasına yönelik belirli yasal yükümlülüklere sahiptir. Çocukların refahının korunması ve teşviki ile Politikanın uygulanmasının desteklenmesinde herkes sorumluluk sahibidir. Marmaris Belediyesi personeli şu sorumluluklara sahiptir:
Bir çocuk istismarı endişesinin nasıl rapor edileceği Politikanın 4. bölümünde açıklanmıştır. 1.7. Davranış Kuralları Marmaris Belediyesi çalışanı veya gönüllüsü HER ZAMAN: · Her çocuğun yaşı, cinsiyeti, dili, görünüşü, inancı, etnik veya toplumsal kökeni, doğduğu yer, statüsü, kültürü, cinsel yönelimi ya da diğer kişisel özelliklerinden bağımsız olarak biricik olduğunu kabul eder. Her zaman çocuklara saygı, eşitlik ve adalet çerçevesinde yaklaşır. · Çocukların yaş ve olgunluk düzeylerini dikkate alarak, onları kendilerini ilgilendiren konularda karar verme süreçlerine katılmaları için teşvik eder. · Çocukların özel yaşamlarına, kişisel alanlarına ve sınırlarına saygı gösterir. · Çocukların sorunlarını paylaşabilmeleri için güvenli ve destekleyici bir ortam sağlar, aileleri, toplulukları, çalışanlar, gönüllüler ve ortak kuruluşlarla sağlıklı bir iletişim kurmalarını destekler. · Toplumsal cinsiyet eşitliğine uygun görev dağılımı yapar ve çocuklarla olan diyaloglarında bu ilkeyi gözetir. · Şiddet içermeyen, yapıcı ve kapsayıcı bir iletişim tarzı benimser. · Çocukları, içinde bulundukları toplumda açık ve özgüvenli bir şekilde konuşmaya teşvik eder. · Çocukları, endişe verici durumları bildirme hakları konusunda bilgilendirir ve bu endişelerini nasıl dile getireceklerini öğretir. · Çocukları, kendilerini daha iyi koruyabilmeleri için güçlendirir. · Bir çocukla yalnız kalması gerektiğinde, ortamda başka bir yetişkinin bulunmasını sağlar ya da görünür olmaya özen gösterir. · Çocukların özerkliğini korur; eğer çocuk kendisi yapabilecek durumdaysa (giyinmek, yazmak, çizmek, vb.), onun yerine bir şey yapmaz. · Çocuklara yönelik aktiviteleri, onların yaş ve gelişim seviyelerini dikkate alarak organize eder ve güvenlik önlemlerini alır. · Çocukların, ailelerinin ve topluluklarının kişisel bilgilerini gizli tutar, aynı şekilde çocuklarla çalışan personelin gizliliğini de korur. · Çocukların kişisel eşyalarına talepleri doğrultusunda müdahale eder, izinsiz dokunmaz. · Toplumsal cinsiyet eşitliği ilkesine uygun davranarak iyi bir örnek olur. (Sigara içmemek, saygısız davranışlardan kaçınmak vb.) · Bir çocuğun görüntülerini veya hikâyelerini kullanmadan önce, çocuk ve yasal vasisi ile iletişime geçip yazılı ve sözlü izin alır. · Çocukların “hayır” deme hakkını dikkate alır ve görüşlerine saygı göstererek geri bildirimde bulunur. · Bir çocuğun şiddete maruz kaldığını fark ederse, durumu derhal ilgili kişilere bildirir. · Marmaris Belediyesi Çocuk Güvenliği Politikası hakkında sorularını ilgili müdürlük ile paylaşır ve politikanın iyileştirilmesi konusunda geri bildirimde bulunur. · Çocuk güvenliğini tehdit eden herhangi bir davranışı ya da şüpheyi derhal bildirir. Marmaris Belediyesi çalışanı veya gönüllüsü ASLA: · 18 yaşından küçük biriyle romantik veya cinsel bir ilişkiye girmez; bunun istismar ve suç olduğunu bilir. Böyle bir eğilim fark ederse, görevinden çekilir. · Hiçbir çocuğa vurmamak, bağırmamak veya hakaret etmemek gibi ilkelere sadık kalır. Çocukları fiziksel ya da sözel olarak aşağılamanın çocuk hakkı ihlali olduğunu kabul eder. · Çocukla, acil bir ihtiyaç olmadıkça temasla iletişim kurmaz. Öpmek, sarılmak, baş okşamak gibi davranışlardan kaçınır. · Çocuğu mağdur olarak göstermemek konusunda hassasiyet gösterir. · Çocuğun emeğini sömürmez, angarya işler yaptıramaz. · Çocuklar arasında ayrım yapmaz, herkese eşit ve adil davranır. · Çocuğu veya ailesini özel bir sebeple davet etmedikçe evine çağırmaz ya da evlerine gidemez. · Yöneticinin izni olmadıkça ve gerekli olmadığı sürece bir çocuğu yalnız başına bir yerden bir yere götüremez. · Çocuk yalnızken evine girmemek ve kriz durumu olmadığı sürece böyle bir ortamda bulunmamak prensibini benimser. · Çocuklarla çalışırken alkol ya da uyuşturucu madde etkisinde olamaz. · Çalışma için gerekmedikçe çocukların fotoğrafını veya videosunu çekemez. · Çocuklara ait kişisel bilgileri sosyal ağlarda paylaşamaz. · Çocukların kendisiyle paylaştığı özel bilgileri başkalarına açıklamaz; çocuğun yüksek yararı için gerekmedikçe bu bilgileri gizli tutar. · Çocuk ve aileleriyle sosyal ağlar (telefon, mesajlaşma, sosyal medya) aracılığıyla gereksiz iletişim kuramaz. · Çocukları, ailelerini veya topluluklarını tehlikeye atabilecek görüntü veya hikâyeleri yayınlayamaz. · Marmaris Belediyesi Çocuk Güvenliği Politikası’na aykırı davranışları görmezden gelmez, derhal ilgili birimlere bildirir. Bu davranış kuralları Marmaris Belediyesi’nin çocuk güvenliği konusundaki sorumluluklarını ve etik ilkelerini tanımlar. Politikanın ihlali durumunda gerekli yasal ve idari yaptırımlar uygulanır 1.8. Şikayetler Bir şikâyet ile bir iddia arasındaki farkın anlaşılması önemlidir. Şikayetler, tesisler veya hizmetler hakkında memnuniyetsizlik veya endişelerdir. İddia ise, görev kötüye kullanımı ya da suç teşkil eden bir eylemin yapıldığına dair yazılı veya sözlü bir beyandır. Çocuklar ve aileleri, bu politikaya ilişkin memnuniyetsizliklerini Marmaris Belediyesinin ana iletişim noktaları aracılığıyla iletebilirler. Marmaris Belediyesi personeli için haksız muamele şikayetleri, mevcut insan kaynakları prosedürleri ile çözülebilir.
2. Çocuk Koruma Sorunlarının Anlaşılması Çocuk Koruma Politikamızın uygulanmasında tutarlılığı sağlamak ve çocuk koruma konusundaki ortak anlayışı oluşturmak önemlidir. 2.1. Çocukları Nelerden Koruyoruz? Bu politika bağlamında, "çocuk koruma" kazaları önlemek veya çocuğun haklarının (Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Sözleşmesi’nde tanımlandığı şekilde) tam olarak uygulanmasını sağlamak anlamına gelmemektedir. Burada özellikle çocukların istismardan korunması kastedilmektedir. Marmaris Belediyesi, Dünya Sağlık Örgütü'nün kullandığı istismar tanımını benimsemiştir[2]: 2.2. Çocuk İstismarının Genel Tanımları Çocuk Koruma Politikası kapsamında dört temel istismar kategorisi tanımlanmaktadır: · Fiziksel İstismar: Çocuğa vurma, sarsma, atma, ateşle veya sıcak suyla yakma, boğma ya da çocuğa farklı şekillerde fiziksel zarar verme anlamına gelir. Ayrıca, ebeveynin çocuğun hasta olmasına sebep olması veya semptomları görmezden gelmesi de fiziksel istismar olarak kabul edilir. · Duygusal İstismar: Çocuğun duygusal ve psikolojik gelişiminde ciddi ve uzun vadeli etkilere yol açacak şekilde sürekli olarak duygusal açıdan kötü muamele görmesidir. Bu, çocukların değersiz ve sevilmediklerini, yetersiz olduklarını hissettirme veya yalnızca başka bir kişinin ihtiyaçlarını karşıladıkları sürece değerli olduklarını hissettirme şeklinde olabilir. Ayrıca, çocukların yaşına uygun olmayan beklentilerin omuzlarına yüklenmesi ya da onları sürekli korku veya tehlike içerisinde bırakmak da duygusal istismara dahildir. · İhmal: Ebeveynin gücü yettiği halde çocuğun temel fiziksel ve/veya psikolojik ihtiyaçlarını karşılamaması ve bunun sonucunda çocuğun gelişiminin önemli ölçüde kısıtlanmasıdır. Örneğin, yetersiz dikkat sonucunda çocuğun zarar görebileceği tehlikeli bir duruma düşmesi ihmal olarak kabul edilir. · Cinsel İstismar: Çocuğun rızası olsun ya da olmasın, cinsel bir faaliyete zorlanması veya teşvik edilmesidir. Bu, cinsel birleşmenin olduğu (örneğin, tecavüz) ya da olmadığı fiziksel teması içerebilir. Ayrıca, çocukların pornografik içeriklere bakmalarının sağlanması, uygun olmayan hallerde bulunmaları veya cinsel açıdan uygunsuz davranışlara teşvik edilmeleri de cinsel istismar kapsamındadır. Ticari amaçlı cinsel istismar ve insan kaçakçılığı gibi diğer istismar türleri de bu dört temel kategorinin karmaşık kombinasyonlarından oluşur. Akran zorbalığının da istismar haline gelebileceği unutulmamalıdır. İstismar tek seferlik ya da devam eden bir olay olabilir. İstismar her türlü ortamda, aile, okul, topluluk, kurum ve internet ortamı dahil olmak üzere gerçekleşebilir[3].
[2] World Health Organization, Violance Against Children, Child Maltreatment https://www.who.int/health-topics/violence-against-children#tab=tab_1
[3] 2005 BM Çocuklara Karşı Şiddet Çalışması’nda belgelendirildiği şekliyle – www.unviolencestudy.org
2.3. Kültürel Duyarlılık Marmaris Belediyesi, çocukların bakımında ve korunmasında farklı yöntemlerin farkında olup, çocukları kültürel açıdan duyarlı ve ortamın koşullarına uygun bir şekilde korumaya çalışır.
3. Önleyici Faaliyetler Çocukların korunmasının temelinde istismarın önlenmesi yatar. Kurumsal farkındalık ve iyi uygulamalar, olumlu personel davranışlarını teşvik ederek, olumsuz olayların sıklığını azaltır ve çocuk koruma endişelerinin erken tespitini sağlar. 3.1. İstismar Olaylarını Önlemeye Yönelik Prosedürler · Çocuklarla herhangi bir faaliyet öncesinde risk değerlendirmesi yapılmalı ve önlemler alınmalıdır. · Tüm sözleşme ve ortaklık anlaşmaları, Marmaris Belediyesi Çocuk Koruma Politikasına uygun olmalıdır. · Çocuk koruma bileşenleri, tüm iş süreçlerine entegre edilmeli ve aktif bir şekilde yönetilmelidir. · Çocukların korunması, proje planlama aşamalarında göz önünde bulundurulmalıdır. · Marmaris Belediyesi çocuklarla çalışacak kişilerin güvenli bir işe alım süreci ile seçilmesini garanti altına alır. · Tüm personel, çocuk koruma politikası hakkında bilgilendirilmeli ve eğitim almalıdır. Eğitimler düzenli olarak yenilenmeli ve güncellenmelidir. · Personel, çocuk koruma ile ilgili öneri ve desteklere erişim sağlayabilmelidir. · Çocuk koruma politikası, personel, iş ortaklıkları, tedarikçiler ve programlara katılan çocuklar ve ailelerine açık bir şekilde iletilmelidir.
4. İddialara ve Endişelere Yanıt Vermek Bu politika kapsamında, Marmaris Belediyesi hem kurum içinde hem de dışında meydana gelen veya şüphelenilen istismar ya da zarar verme durumlarına gerekli yanıtı vermekle yükümlüdür. Bu, çocuğun yüksek yararını korumak, gelecekte benzer olayların yaşanmasını engellemek ve işlenmiş olabilecek tüm suçlarla ilgili gerekli yasal işlemleri başlatmak için gereklidir. Tüm iddialar ve endişeler, faillerin ve mağdurların kim olduğuna bakılmaksızın, durum ne kadar "inanılmaz" görünürse görünsün, ciddiyetle ele alınacaktır. Çocuk istismarının gerçekleşip gerçekleşmediğine karar vermek personelin görevi değildir. Ancak tüm personelin, belirsiz veya yalnızca bir şüphe ya da sezgi bile olsa, tüm endişeleri bildirme sorumluluğu vardır. Hiçbir personel, mevcut veya şüphelenilen istismarlarla ilgili kendilerine verilen bilgileri gizli tutamaz. Marmaris Belediyesi bir soruşturma otoritesi değildir; bu nedenle ilgili çocuk koruma kurumlarına ve emniyet teşkilatlarına gerekli ihbarları yapacaktır. Marmaris Belediyesi, çocuğu fazladan riske atmadığı durumlarda, ihbarı çocuğun ve ailesinin onayıyla yapmayı hedefler. Çocuğun ve ailenin izni olmadan, çocukla ilgili hiçbir bilgi, çocuk koruma ve emniyet teşkilatları haricinde başka kişi veya kurumlarla paylaşılamaz.
09.10.2024
|
Sitemizde yer alan resim ve yazıların tüm hakları saklıdır. Hiçbir materyal, izinsiz kaynak gösterilmeden kullanılamaz.
|