T.C. MUĞLA İLİ MARMARİS BELEDİYESİ SAĞLIK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI İLE ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK BİRİNCİ BÖLÜM Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve Temel İlkeler Amaç MADDE 1 - (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Marmaris Belediyesi Sağlık İşleri Müdürlüğünün kuruluş, örgütlenme, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir. Kapsam MADDE 2 - (1) Bu Yönetmelik, Marmaris Belediyesi Sağlık İşleri Müdürlüğünün teşkilat yapısı, görev, yetki, çalışma, usul ve esasları ile sorumluluklarını kapsar. Dayanak MADDE 3 - (1) Bu yönetmelik, 5393 sayılı Belediye Kanunun 14.maddesinin 1.fıkrasının (a) ve (b)bendi, 15. Maddesinin 1.fıkrasının (b) bendi, 18. Maddesinin (m) bendi 48. Maddesinin 2. Fıkrası, 77.maddesinin 2. Fıkrası ile, 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi kanunun 7.maddesinin üçüncü fıkrasının (d) bendi gereği ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik ile diğer ilgili yasal mevzuata dayanılarak hazırlanmıştır. Tanımlar MADDE 4 - (1) Yönetmelik kapsamındaki kavramların tanımları aşağıdaki gibidir: a)Başkan: Marmaris Belediye Başkanını, b)Başkanlık: Marmaris Belediye Başkanlığını, c)Başkan Yardımcısı: Marmaris Belediyesi Başkan Yardımcısını, ç)Belediye: Marmaris Belediyesini, d)Encümen: Marmaris Belediye Encümenini, e)Meclis: Marmaris Belediye Meclisini, f)Müdür: Sağlık İşleri Müdürünü, g)Müdürlük: Sağlık İşleri Müdürlüğünü ğ) Personel: Sağlık İşleri Müdürlüğü personelini, h)Cenaze evi:İlçemiz sınırları içerisnde vefat eden vatandaşların ikamet(oturduğu) adresini ifade eder. İKİNCİ BÖLÜM Kuruluş, Personel ve Örgütlenme Yapısı Kuruluş MADDE 5 - (1) Marmaris Belediyesi Sağlık İşleri Müdürlüğü, 5393 Sayılı Belediye Kanununun 48.Maddesi, Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmeliğin 10.maddesi ve diğer ilgili mevzuat hükümlerine göre kurulmuştur. Personel Yapısı MADDE 6- (1) Sağlık İşleri Müdürlüğünün personel yapısı, Belediye Meclisi tarafından onaylanan Norm Kadro Cetvelinde belirtilen unvan ve sayıları geçemez. Müdürlük, müdür, yardımcı sağlık personeli, memur, işçi, sözleşmeli personel ve şirket personelinden oluşur. Örgütlenme Yapısı MADDE 7 - (1) Sağlık İşleri Müdürlüğü, Belediye Başkanına ve/veya Belediye Başkanının görevlendireceği Belediye Başkan Yardımcısına bağlıdır. (2) Müdürlük ve hizmet organları şunlardır: a) Müdür b) Sağlık Hizmetleri c) Sosyal Hizmetler ç) Veterinerlik Hizmetleri d) Cenaze Hizmetleri e) Kadın Danışma ve Aile Hizmetleri f) İdari ve Mali Hizmetler (3) Örgütlenme yapısındaki yatay ve dikey hiyerarşik değişiklikler, Müdürün teklifi ve Başkanın onayı ile oluşturulur ve yürürlüğe girer. (4) Belediye birimleri arasındaki yazışmalar Müdürün imzası ile Belediye dışı yazışmalar ise Başkan veya görevlendireceği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür. ÜÇÜNCÜ BÖLÜM: Görev, Yetki ve Sorumluluklar Müdürlüğün Görevleri MADDE 8 – (1) Marmaris Belediye Başkanlığı Sağlık İşleri Müdürlüğü'nün temel görevleri şunlardır: a) Sağlık Hizmetleri: 1) Belediye sınırları içerisinde ikamet eden vatandaşlara sağlık hizmetlerinin sunulmasını sağlamak. 2) Personele İlk ve acil sağlık hizmetlerinin yürütülmesi. 3) Personel ve halka yönelik koruyucu ve sağlık risklerini azaltıcı, çevre sağlığı ve halkın ihtiyaçlarına göre tespit edilen sağlık hizmetlerinin verilmesi. 4) Personel ve halka yönelik koruyucu ve sağlık risklerini azaltıcı sağlık eğitim çalışmaları planlamak ve uygulamak. 5) Personel ve halka Sağlıkla ilgili rehberlik ve danışmanlık ve psikolojik destek sağlanmasını planlamak ve uygulamak. b) Sosyal Hizmetler: 1) Dezavantajlı vatandaşlara yönelik sağlık ve psiko-sosyal, sosyal hizmetler projeleri hazırlamak, uygulamak, konu ile ilgili sivil toplum kuruluşları, kamu kurum ve kuruluşları ile işbirliği yapmak. 2) İlçede sağlık risklerinin azaltılması ve sağlıklı toplum oluşturulması için gerekli önlemlerin alınmasına katkıda bulunmak. 3) Belediyenin ulusal ve uluslararası düzeyde uygulanabilir olan, çevre, iş sağlığı ve güvenliği, halk sağlığı, vatandaş memnuniyeti ve diğer iyileştirme çalışmalarına yönelik belediyenin diğer müdürlükleri ile işbirliği halinde iş ve işlemlerini yürütmek. 4) 5199 Sayılı Hayvanları Koruma Kanunu ve Hayvanların korunmasına dair uygulama yönetmeliği ile diğer ilgili yasa ve yönetmeliklerin Belediyemizi ilgilendirdiği sorumlulukları yerine getirmek. 5) Merkez İlçedeki cenaze sahiplerine sosyal ve psikolojik yardım sağlamak yürütmek ve ihtiyaçlarını gidermek. 6) Müdürlüğümüze bağlı idari, mali hizmetlerin yürütülmesini sağlamak. 7) İlçemizde yaşayan Kadın ve Çocukları hiçbir ayrım gözetmeksizin, koruyucu sağlık, sosyal ve psikolojik destek sağlamak ve toplumdaki yerini iyileştirmek ve korumak. 8) İlçemizde ikamet eden Şehit yakınları ve Gazilere yönelik koruyucu sağlık, sosyal hizmet ve yardım faaliyetlerini yürütmek ve koordine etmek. 9)Ilçemizde ikamet eden engelli bireylerin yaşam kalitesini arttırmak ,toplumsal katılımlarını arttırmak ve eşitlik ilkesine dayalı olarak yerel hizmetlerden yararlanabilmelerini sağlamak. 10) İlçemizde ikamet eden vatandaşların, sosyal ve ekonomik açıdan yardıma ihtiyacı olan kişi ve ailelerin belediye imkânları dâhilinde ihtiyaçlarının karşılanmasını ve sorunlarının çözümünü sağlamak. 11)Yukarıda özetle belirtilen görevlerin, Belediye Başkanı veya görevlendirdiği Başkan yardımcısının denetimi altında ,kanun ve mevzuata uygun olarak yerine getirilmesini sağlamak. Müdürün görev, yetki ve sorumlulukları MADDE 9 – (1) Sağlık İşleri Müdürünün görevleri aşağıda belirtildiği gibidir; a) Sağlık İşleri Müdürlüğünü Başkanlık Makamına ve tüm resmi ve özel mercilerde temsil etmek, b) Müdürlüğün hizmetlerinin düzenli ve doğru bir şekilde yürütülmesini sağlamak, c) Yürürlükte bulunan yasalar ve bu yönetmelik hükümleri çerçevesinde gerekli tedbirleri almak ve denetimleri gerçekleştirmek, ç) Başkanlık Makamı'nın emir ve direktifleri doğrultusunda verilen görev ve yetkileri kullanmak. d) Müdürlüğü temsil etmek ve müdürlüğün tüm faaliyetlerinden sorumlu olmaktır. e) Müdürlük çalışanlarını yazılı ve sözlü emirlerle yönlendirmek ve çalışmaların yürütülmesini sağlamaktır. f) Bu yönetmelikte belirtilen müdürlük hizmetlerinin zamanında, verimli ve düzenli bir şekilde yerine getirilmesini sağlamaktır. g) Her türlü düzenleyici tedbiri almak ve uygulamak, gerekli kontrolleri ve denetimleri yapmaktır. ğ) Müdürlük bünyesinde disiplin ve koordinasyonu sağlamaktır. h) Harcama yetkilisi olarak müdürlüğün bütçesini ve performans programlarını hazırlamak ve uygulamak, mali disiplini sağlamaktır. ı) Belediyenin stratejik plan ve performans programındaki ilgili hedefleri takip etmek ve bu hedeflere ulaşılmasına katkıda bulunmaktır. i) Müdürlüğün birim faaliyet raporunu hazırlayarak üst yönetime sunmaktır. j) Müdürlük bünyesinde iş dağılımını yapmak, yetki ve sorumlulukları belirlemek ve çalışma prensiplerini oluşturmaktır. k) Personelin izin işlemlerini planlamak, izinlerin zamanında ve usulüne uygun şekilde kullanılmasını sağlamaktır. l) İzin, hastalık veya görevden ayrılma gibi nedenlerle işyerinden ayrılan personelin yerine, hizmetlerin aksamaması için gerekli geçici düzenlemeleri yapmaktır. m) Müdürlüğe bağlı servislerin planlı ve programlı bir şekilde çalışmalarını düzenlemek, personel arasında işbirliği ortamı kurulmasını sağlamak, çalışmalarını izlemek ve denetlemektir. n) İnsan kaynağı ve eğitim ihtiyacına yönelik analizler yaptırmak ve sonuçlarına dayalı olarak insan kaynakları planlaması yapmak, eğitim ve gelişim programları geliştirmektir. o) Hizmetle ve personelle ilgili iyileştirici tedbirler önermek, geliştirmek ve uygulamak, iş akışını optimize etmektir. ö) Müdürlüğün çalışmalarını mevzuat esaslarına göre düzenlemek amacıyla çalışma programı hazırlamak, hedefler belirlemek ve bu hedeflere ulaşmak için gerekli adımları atmaktır. p) Çalışma verimini arttırmak amacıyla, müdürlüğün faaliyet konuları ile ilgili personelin kurum içi/yurtiçi/yurtdışı eğitim ve seminerlere katılmalarını sağlamaktır. r) Müdürlüğün çalışma konuları ile ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile sivil toplum kuruluşları ve diğer birimlerle işbirliği yapmak, ortak projeler yürütmektir. s) Müdürlüğün iş akışını belirlemek, güncel tutmak ve dokümantasyonunu sağlamaktır. ş) Müdürlükte yapılan çalışmalarla ilgili olarak belli aralıklarla toplantılar düzenlemek, çalışmaları değerlendirmek ve gerekli ise düzeltme adımları atmaktır. t) Personel planlaması ile ilgili çalışmaları yürütmek, personel ihtiyaçlarını sistemli bir şekilde tespit etmek, personelin hizmet alanları arasında sayı ve nitelik yönünden uygun dağılımını sağlamak ve Belediye Başkanlığı Makamının emri ve bilgisi dahilinde atama işlemlerini yürütmektir. u) Müdürlüğe gelen kanun, tüzük, yönetmelik ve yönergeleri inceleyerek ilgili birimleri bilgilendirmek ve gerekli uygulamaları yapmaktır. ü) Başkanlık Makamınca mevzuat hükümlerine uygun olarak verilen diğer görevleri de yerine getirmektir. Müdürün yetkileri MADDE 10 – (1) Sağlık İşleri Müdürünün yetkileri aşağıda belirtildiği gibidir; a) 5393 sayılı Belediye Kanunu'na dayanarak, Belediye Başkanı tarafından kendisine verilen tüm görevleri kanunlar çerçevesinde yerine getirir. b) Müdürlük bünyesinde gerekli disiplini ve birimler arası koordinasyonu sağlar. c) Müdürlük bütçesini ve performans programlarını hazırlar ve harcama yetkilisi olarak bu programları uygular. ç) Belediyenin stratejik plan ve performans programındaki Sağlık İşleri Müdürlüğüne ilişkin hedefleri takip eder. d) Müdürlük faaliyet raporunu hazırlar ve üst yönetime sunar. e) İş dağılımını yapar, yetki ve sorumlulukları belirler ve çalışma prensiplerini tanımlar. f) Personelin izin işlemlerini planlar ve zamanında kullanılmasını sağlar. g) Görevden ayrılan personelin yerine hizmetlerin aksamaması için gerekli önlemleri alır. ğ) Müdürlüğe bağlı servislerin planlı ve programlı bir şekilde çalışmalarını düzenler. h) Personel arasında işbirliği ortamı kurulmasını sağlar, çalışmalarını izler ve denetler. ı) İnsan kaynağı ve eğitim ihtiyacına yönelik analizler yaptırır ve sonuçlarına göre tasarımlar ve uygulamalar geliştirir. i) Hizmetle ve personelle ilgili iyileştirici tedbirler önerir, geliştirir ve uygular. j) Müdürlüğün çalışmalarını mevzuat esaslarına göre düzenlemek amacıyla çalışma programı hazırlar ve hedefler belirler. k) Çalışma verimini artırmak için personelin kurum içi/yurtiçi/yurtdışı seminer ve eğitimlere katılmasını sağlar. l) Müdürlüğün çalışma konuları ile ilgili kurum, kuruluş ve birimlerle işbirliği yapar. m) Müdürlüğün iş akışını belirler ve güncel tutar. n) Müdürlükte yapılan çalışmalarla ilgili olarak belli aralıklarla toplantılar düzenler ve çalışmaları değerlendirir. o) Personel planlaması ile ilgili çalışmaları yürütür, personel ihtiyaçlarını sistemli bir şekilde tespit eder. ö) Personelin hizmet alanları arasında sayı ve nitelik yönünden uygun dağılımını sağlar ve Başkanlık Makamının emri ve bilgisi dâhilinde atama işlemlerini yürütür. p) Müdürlüğe gelen kanun, tüzük, yönetmelik ve yönergeleri inceleyerek ilgili birimleri bilgilendirir. r) Mevzuat hükümlerine uygun olarak Başkanlık Makamı tarafından verilen diğer görevleri de yerine getirir. Müdürün Sorumlulukları: MADDE 11 – (1) Sağlık İşleri Müdürünün sorumlulukları aşağıda belirtildiği gibidir; a) Kendisine verilen görevleri gereken özenle ve zamanında yerine getirir. b) Belediye Başkanı'na karşı görev ve çalışmalarıyla ilgili sorumludur. c) Müdürlük faaliyetlerinin yürütülmesinde kanunlara ve yönetmeliklere uymakla yükümlüdür. ç) Kamu malvarlıklarını korumak ve tasarruflu kullanmakla yükümlüdür. d) Personel üzerinde amir sıfatıyla yetkilidir ve bu yetkiyi kanunlara ve yönetmeliklere uygun şekilde kullanmakla yükümlüdür. Yardımcı Sağlık Hizmetlerinin Görevleri MADDE 12- (1) Yardımcı Sağlık Hizmetlerinin görevleri aşağıda belirtildiği gibidir; a) Sağlık hizmetlerinin aksamadan yürütülmesi ve müdürün verdiği görevlerin eksiksiz yerine getirilmesi: 1) Sağlık hizmetlerinin planlanması, organize edilmesi, koordinasyonu ve denetlenmesi görevlerini yürütmek. 2) Müdür tarafından verilen tüm görevleri zamanında ve eksiksiz bir şekilde yerine getirmek. 3) Sağlık hizmetlerinin sunumunda karşılaşılan sorunları tespit etmek ve çözüm önerileri sunmak. 4) Sağlık hizmetlerinin kalitesini ve etkinliğini sürekli olarak geliştirmek için çalışmak. b) Sağlık hizmetleri ve sağlık eğitimlerinde program hazırlamak ve uygulamak: 1) Sağlık hizmetlerinin ihtiyaç ve önceliklerine göre programlar hazırlamak. 2) Sağlık eğitimi programları geliştirmek ve uygulamak. 3) Toplumda sağlık bilincini ve farkındalığını artırmak için çalışmalar yürütmek. c) Müdürün katılmasını gerekli gördüğü toplantılara katılmak: 1) Sağlık hizmetleri ile ilgili tüm toplantılara katılmak ve müdürü bilgilendirmek. 2) Toplantılarda aktif rol almak ve görüşlerini sunmak. 3) Toplantılarda alınan kararların uygulanmasını sağlamak. d) Diğer müdürlükler ile koordineli çalışmalara destek hizmeti sunmak: 1) Sağlık hizmetleri ile ilgili diğer müdürlüklerle iş birliği yapmak. 2) Ortak projeler geliştirmek ve uygulamak. 3) Bilgi ve belge paylaşımı yapmak. Veterinerlik Hizmetlerinin Görevleri MADDE 13- (1) Veterinerlik Hizmetlerinin görevleri aşağıda belirtildiği gibidir; a) Hayvan refahı ve korunmasına ilişkin yasal mevzuatı uygulamak: 1) 5199 Sayılı Hayvanları Koruma Kanunu, Hayvanların Korunmasına Dair Uygulama Yönetmeliği ve diğer ilgili yasa ve yönetmeliklerin Belediyeyi ilgilendiren sorumluluklarını yerine getirmek. 2) Hayvan refahı ve korunmasıyla ilgili mevzuatta yapılan değişiklikleri takip etmek ve gerekli güncellemeleri yapmak. b) Başıboş sokak hayvanlarının kontrolünü ve rehabilitasyonunu sağlamak: 1) Belediye mücavir alanı içerisinde başıboş sokak hayvanları için geçici bakımevi ve rehabilitasyon merkezi kurmak ve işletmek. 2) Sokak hayvanlarının sağlık kontrollerini ve tedavilerini yapmak, gerekli aşıları uygulamak. 3) Sokak hayvanlarının kısırlaştırma işlemlerini gerçekleştirmek. 4) Sahiplendirmeye uygun sokak hayvanlarını sahiplendirmeye teşvik etmek ve sahiplendirme işlemlerini yürütmek. 5) Sahiplendirmeye uygun olmayan sokak hayvanlarını, işaretlemelerini sağlayarak alındıkları ortama bırakmak. c) Kuduz hastalığı ile mücadele etmek: 1) Kuduz şüphesi olan ısırık vakalarında Gıda, Tarım ve Hayvancılık İlçe Müdürlüğü ve Devlet Hastanesi ile işbirliği yapmak. 2) Kuduz şüphesi olan hayvanları müşahede altına almak ve gerekli takipleri yapmak. 3) Kuduz hastalığına karşı halkı bilgilendirmek ve bilinçlendirmek. ç) Evcil hayvanların kayıt altına alınmasını sağlamak: 1) Belediye mücavir alanı içerisinde ikamet eden vatandaşların sahip olduğu kedi ve köpek türü evcil hayvanların mikroçip takılmak suretiyle işaretlenmesini ve Yaban Hayatı Bilgi Sistem'ne (YABİS) kayıtlarının yapılmasını sağlamak. 2) Evcil hayvan sahiplerine mikroçip takma ve YABİS'e kayıt yaptırma konusunda bilgi ve eğitim vermek. d) Veteriner hekimlik malzemelerini yasal çerçevede temin etmek ve kullanmak: 1) Birim çalışması için gerekli veteriner hekimlik ilaç ve biyolojik ürünlerin yasal çerçevede teminini sağlamak. 2) Yetkili kurum denetimlerinde ibrazı zorunlu olan ilaç ve aşı kullanım, muhafaza ve ısı kayıtlarını eksiksiz tutmak. 3) Veteriner hekimlik malzemelerinin doğru ve güvenli şekilde kullanılmasını sağlamak. e) Sokak hayvanlarının beslenmesini ve barınmasını sağlamak: 1) Belediye mücavir alanı içerisinde uygun lokasyonlara sokak hayvanları için beslenme ve barınma noktaları kurmak ve işletmek. 2) Sokak hayvanlarının düzenli olarak beslenmesini ve barınma ihtiyaçlarının karşılanmasını sağlamak. f) Hayvan sahiplendirmeyi teşvik etmek: 1) Hayvan sahiplendirmenin önemi ve faydaları konusunda halkı bilgilendirmek ve bilinçlendirmek. 2) Hayvan sahiplendirmek isteyen kişilere rehberlik ve danışmanlık hizmeti sunmak. 3) Hayvan sahiplendirmeye yönelik teşvik edici çalışmalar yürütmek. İdari ve Mali İşler Hizmetlerinin Görevleri MADDE 14 – (1) İdari ve Mali İşler Hizmetlerinin Görevleri aşağıda belirtildiği gibidir; a) Hizmet yerlerinin ve araçların yönetimi: 1) Müdürlüğe bağlı tüm hizmet yerlerinin ve alanlarının her türlü bakım, onarım, tadilat ve inşaat işlerinin planlanması, programlanması, takibi ve yaptırılması. 2) Müdürlüğe bağlı araçların koordinasyonu, sevk ve idaresi. 3) Araçların periyodik bakımlarının ve onarımlarının yaptırılması. 4) Akaryakıt ve diğer araç giderlerinin takibi ve kontrolü. b) Malzeme yönetimi: 1) Müdürlüğe bağlı tüm hizmet bina ve tesisler için sarf edilen tüketim malzemelerine yönelik ihtiyaç durumlarını belirlemek. 2) İhtiyaç duyulan malzemelerin talep edilmesi, tedarik edilmesi ve depolanması. 3) Malzeme stoklarının takibi ve kontrolü. 4) Kullanılamaz hale gelen veya fazlalık malzemelerin tasfiye işlemlerinin yürütülmesi. c) Demirbaş ve kayıtlar: 1) Müdürlüğe kayıtlı demirbaşların takibi ve kontrolü. 2) Yeni alınan demirbaşların kayıt ve kontrol işlemlerinin yürütülmesi. 3) Envanter kayıtlarının güncel tutulması. 4) Her türlü genelge, tebliğ, yönetmelik ve başkanlık makamı emirlerinin ilgili personele duyurulması. ç) İş güvenliği: 1) İş güvenliği ile ilgili yasa ve yönetmeliklere uygun olarak gerekli önlemlerin alınması. 2) İş kazalarının ve meslek hastalıklarının önlenmesi için gerekli düzenlemelerin yapılması. 3) Personelin iş güvenliği eğitimlerinin planlanması ve sağlanması. d) Teknik ve lojistik destek: 1) Müdürlüğümüzün iç ve dış hizmetlerinde gerekli teknik ve lojistik desteğin sağlanması. 2) Bilgi işlem, haberleşme, altyapı ve benzeri konularda gerekli koordinasyonun sağlanması. 3) Toplantı, seminer ve diğer etkinlikler için gerekli teknik ve lojistik desteğin sağlanması. e) Diğer görevler: 1) Geçerli mevzuatın belirlemiş olduğu diğer görevlerin yerine getirilmesi. 2) Amiri tarafından verilen görevlerin yerine getirilmesi. f) Personel işleri: 1) Personelin her türlü özlük işleri ve puantajlarının tam ve zamanında takip edilmesi ve güncellenmesi. 2) Personel maaşlarının ve diğer haklarının zamanında ve doğru şekilde ödenmesi. 3) Personel giriş-çıkış işlemleri ve izin takibi. 4) Personel performans değerlendirmelerinin yapılması. g) Yazışmalar ve arşiv: 1) Müdürlüğün tüm yazışmalarının gelen, giden ve zimmetli evrak kayıt ve dağıtımının yapılması. 2) Dosyalama düzeni ve müdürlük arşivinin oluşturulması ve korunması. Kadın Danışma ve Aile Hizmetleri Merkezi görevleri MADDE 15 – (1) Kadın Danışma ve Aile Hizmetleri Merkezinin görevleri aşağıda belirtildiği gibidir; a. İlçemizde yaşayan tüm kadınlar ve çocukların yaşam kalitesini arttırmak ve karşılaşılan sosyal, psikolojik, hukuki sorunlarına ücretsiz destek sağlamak. b. Toplumsal yapının temelini oluşturan aile kurumunu sosyal, kültürel ve ekonomik bakımından destekleyip güçlendirmek. c. Kadın danışma ve aile merkezine telefonla veya şahsen yapılan başvuruları kabul etmek. ç. Kadının ve ailenin korunması, geliştirilmesi ve güçlendirilmesi için kısa, orta ve uzun vadeli plan ve programlar hazırlamak. d. Aile içi şiddeti ortadan kaldırmayı amaçlayan çalışmalar yapmak. e. Kadınları cinsiyete dayalı ayrımcılık ve şiddet konularında bilgilendirmek ve bilinçlendirmek. f. Fiziksel, duygusal, cinsel ve ekonomik şiddete uğrayan veya uğrama riski taşıyan kadınlara ve çocuklara psikolojik danışmanlık ve rehberlik hizmeti sunmak. g. Kadın ve ailenin rehabilitasyonu konularında, aileyi ve kadını bilinçlendirici programlar hazırlamak ve uygulamak. ğ. Aile kurumunun temel direği ve garantisi olan kadınlarımızı bedensel, ruhsal, sosyal, kültürel, ekonomik ve eğitsel bakımdan destekleyip güçlendirmek. h. Gerekli durumlarda kadınları ilgili kurum ve kuruluşlara yönlendirmek ve bu kurumlarla işbirliği yapmak. ı. Kadınlara yönelik toplumsal ve demokratik değerlerin benimsetilmesinde, ortak yaşama kültürünün oluşmasında ve eğitim güçlüklerinin aşılmasında ilgili olarak Kamu Kurumları ve özel kuruluşlarla işbirliği yapmak. i. Bireyler arasındaki fırsat eşitliğinin sağlanmasında suç ve kötü alışkanlıklar ile mücadelede insani birikimin paylaşılmasında gelir dağılımını, fırsat eşitliğinin iyileştirilmesinde aileye destek olmak. j. Kadın ve çocuklara yönelik her türlü şiddet ayrımcılık ile ilgili veri toplamak, istatistik hazırlamak ve gerekli çalışmaları yapmak. k. Kadınların sosyo-ekonomik ve eğitim düzeylerini yükseltmek için çeşitli örgün ve yaygın eğitimin tüm aşamalarına katılımını özendirici çalışmalar ile desteklemek. l. Kadınların, çocukların ve aile içi yaşanılan sorunları araştırmak ,çözüm önerileri geliştirmek ve projeler hazırlamak ,uygulamak. m. Toplumda kadının yerini güçlendirmek ve bağımsızlaştırmak için çalışmalar yapmak. n. Şiddete maruz kalan veya şiddet riski altında olan çocuklara psikososyal destek sağlamak ve ilgili kurumlarla işbirliği yapmak. o. Kadınlara ,çocuklara ve aile içi her türlü şiddet ,taciz ve istismarın önlenmesi ve ortadan kaldırılması için çalışmalar yapmak ,gerekli sosyal destek sistemlerinin oluşturulmasını sağlamak, kadını ekonomik açıdan güçlendirici çalışmalar yapmak. ö. Kadınlara yasal hakları konusunda bilgi vermek ve hukuki destek sağlamak. p. Kadın, anne ve çocuk sağlığı hizmetlerinin etkin bir şekilde yürütülmesine katkıda bulunmak. r. Kadınların yerel yönetim hizmetlerinden en iyi şekilde ve eşitlik ilkesi dahilinde yararlanabilmelerini kolaylaştırmak için çalışmalar yapmak. s. Kadınlar, çocuklar ve aile içi sorunlar ile ilgili her alanda , özellikle yerel yönetim hizmetlerinden yararlanabilme alanlarında araştırma yapmak, anket çalışmaları yapmak, eğitim amaçlı toplantılar yapmak ,yerel ulusal alanda yapılan çalışmalara katılmak ve desteklemek. ş. Kadın ve aile sorunları ile ilgili sağlık, eğitim, kültür, çalışma ve sosyal güvenlik başta olmak üzere bütün alanlarda kadınların ilerlemesini sağlayıcı ve karar mekanizmalarına katılımını arttırıcı çalışmalarda bulunmak . t. Tüm çalışma,eğitim ,proje ve uygulamalarda kamu kurum ve kuruşları ,sivil toplum kuruluşları ve özel sektör ile işbirliği yapmak ,gerçekleştirilecek etkinliklere katılım sağlamak. u. Kanunları ve idari düzenlemeleri , görev alanı çerçevesinde izleyerek kadınların eşit hak ve fırsatlara ulaşmasını sağlayacak çalışmalar yapmak. ü. Personele yönelik ,çalışma barışını arttırıcı, sorun ve çözüm odaklı yaklaşımlar gibi eğitim programları hazırlamak ve uygulamak. v. Kadın ve ailelere yönelik her alanda sosyal etkinlikler programlamak ve uygulanmasını sağlamak. y. Yapılan başvuruların bilgilerini dosyalayarak gizlilik esasına göre saklamak ve kişilere ait bu dosyalarda yer alan çeşitli formların, belgelerin, yazışmaların, yönlendirmelerin ve başvurana ait kimlik bilgileri ile kişisel bilgilerin, raporların ve benzeri evrakların KVKK kapsamında saklanacak evrakların bilgisini vermek. z. Marmaris Belediyesi Sağlık İşleri Müdürlüğü Kadın Danışma ve Aile Merkezine yapılan başvurularda başvuru sahibinin beyanına göre düzenlenen bilgiler ile yine başvuru sahiplerinin kimlik bilgileri, kişisel ve özel bilgileri, yaşadıkları sorunlar ve öngörülen mesleki çalışmalarla ilgili bilgileri gizlilik ilkesine uygun olarak Yargı yetkisinin kullanıldığı durumlar hariç hiçbir kamu görevlisi veya üçüncü bir şahısla paylaşmadan saklamak aa. Kişilerin Kadın Danışma ve Aile Hizmetleri Merkezine yanlarında getirdikleri çocukların, çocuklar için ayrılmış özel oyun alanında çocuk gelişim uzmanı ile birlikte zaman geçirmesini sağlamak ve alınan danışmanlık, rehberlik hizmeti esnasında çocuğun ayrı bir ortamda bulunmasını sağlayarak Oyun alanından hizmet alan çocukların sayılarını kayıt altına almak. bb. Kadın Danışma ve Aile Hizmetleri merkezinin kolay ulaşılabilen bir yerde faaliyet göstermesini ve Merkezin dış güvenliği sağlamak. Şehit Aileleri ve Gazi Hizmetlerinin görevleri MADDE 16- (1) Şehit Aileleri ve Gazi Hizmetleri Biriminin Görevleri aşağıda belirtildiği gibidir. a) Şehit yakınları ve gazilere yönelik sosyal hizmet ve yardım faaliyetlerini yürütmek ve koordine etmek. b) Şehit aileleri ve gazilere ihtiyaç duydukları konularda bilgi ve destek sağlamak veya sağlayabilecek ilgili kurum/kuruluşlara yönlendirmek ve iletişim kurmalarına yardımcı olmak. c) Şehit ve gazi çocuklarının eğitimini ilgili kurum ve kuruluşlar ile gönüllü kuruluşların da desteğiyle gerekli çalışmaları yürütmek. ç) Şehit aileleri ve gazilerin sosyal ve kültürel bakımdan desteklenmesi amacıyla gerekli çalışmalar yapmak, bu konuda toplumsal duyarlılığı güçlendirici faaliyetler yürütmek. d) Şehit yakınları ve gazilere toplumsal yaşama adaptasyonu amacıyla psiko-sosyal destek vermek. e) Şehit aileleri ve gazilere yönelik yapılan faaliyetlere ilişkin dönemsel istatistiki veriler hazırlamak ve ilgili birimlere sunmak. Şehit aileleri ve gaziler ile ilgili veri tabanının oluşturulmasını ve bilgilerinin güncellenmesini sağlamak. f) Şehit Aileleri Ve Gazilere Hizmet ile ilgili diğer kurum ve kuruluşlarla olan toplantılara katılmak. g) İlçemiz sınırları içerisinde hanesi ya da baba ocağı bulunan şehitlerimizin hanelerinde taziye hizmeti vermek. ğ) Yapılan başvuruların bilgilerini dosyalayarak gizlilik esasına göre saklamak. Bu dosyalarda; çeşitli formlar, belgeler, yazışmalar, yönlendirmeler ve başvurana ait kimlik bilgileri ile kişisel bilgilerin, raporların vb. evrakların KVKK kapsamında saklanacak evrakların bilgisini vermek. h) Marmaris Belediyesi Sağlık İşleri Müdürlüğü Şehit Aileleri ve Gazi Hizmetlerine yapılan başvurularda başvuru sahibinin beyanına göre düzenlenen bilgiler ile yine Şehit Aileleri ve Gazilerin kimlik bilgileri, kişisel ve özel bilgileri, yaşadıkları sorunlar ve öngörülen mesleki çalışmalarla ilgili bilgileri gizlilik ilkesine uygun olarak Yargı yetkisinin kullanıldığı durumlar hariç hiçbir kamu görevlisi veya üçüncü bir şahısla paylaşmadan saklamak. ı) Şehit Aileleri ve Gazilerin sorunlarının bulunduğu her alanda, özellikle de yerel yönetim hizmetlerinden yararlanma imkanları konusunda gerekli araştırma ve anket çalışmaları yapmak veya yaptırmak. Yapılan çalışmaları dosyalamak. i) Şehit Aileleri ve Gazilere yönelik her alanda proje araştırmak, hazırlamak ve uygulamak. Bu kapsamda, gerektiğinde konularında uzman kişi ve kurumlarla iş birliği yapmak. j) Şehit aileleri ve gazilere yönelik her alanda sosyal etkinlikler programlamak ve uygulamak . Bu konuda ihtiyaç duyulan alanlarda çeşitli etkinlikler ve çalışmalar düzenleyerek gönüllülerin desteğini almak Cenaze Hizmetlerinin görevleri: MADDE 17- (1) Cenaze Hizmetlerinin görevleri aşağıda belirtildiği gibidir. a) Cenaze ile ilgili vatandaşlara bilgi ve taziye mesajlarının atmak. b) Cenaze evine masa, sandalye, taziye çadırı vb. ihtiyaç malzemelerini yollamak. c) Cenaze evine yiyecek içecek yardımlarını yapmak. ç)Cenaze evlerine taziye ziyaretleri ve gerekli durumlarda psikolojik destek sağlamak. Sosyal Hizmet ve Yardım: MADDE 18 – (1) Sosyal Hizmet ve Yardım’ın görevleri “T.C. MUĞLA İLİ MARMARİS BELEDİYE BAŞKANLIĞI SOSYAL HİZMET VE YARDIM YÖNETMELİĞİ” ile belirlenmiştir. DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Çeşitli ve Son Hükümler Yönetmelikte yer almayan hükümler MADDE 19 - (1) Bu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur. Yürürlük MADDE 20 – (1) Bu yönetmelik; Belediye Meclisinde kabul edildikten sonra Belediyemiz web sitesinde (www.marmaris.bel.tr) yayımlandığı tarihte yürürlüğe girer. Yürütme MADDE 21– (1) Bu yönetmelik hükümlerini Marmaris Belediye Başkanı yürütür. |